کد خبر 498160
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز 25 سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 44 دلار و 43 سنت معامله شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت روز جمعه افزایش یافت، اما با توجه به ادامه فشار ناشی از  فزونی عرضه، قیمت ها همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم های 3 ماه اخیر باقی ماند.
فزونی عرضه که موجب شده قیمت ها از آغاز ماه نوامبر تاکنون بیش از 10 درصد کاهش یابد، مانع از افزایش قابل توجه قیمت ها شده و نفت وست تگزاس اینترمدییت در مسیر ثبت کاهش قیمت هفتگی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت افزایش به 44 دلار و 43 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه 4 سنت کاهش یافت و به 44 دلار و 18 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا امروز بدون تغییر در رقم 40 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت پس از رسیدن به 39 دلار و 89 سنت در روز چهارشنبه که پایین ترین رقم از 27 اوت تاکنون بود، روز پنجشنبه 21 سنت کاهش داشت.
کش کمال، تحلیلگر بازار نفت گفت: «بازار از نگاه کردن به آمارهای تولید و افزایش فزونی عرضه خسته شده است.»
کمال همچنین گفت، نوسانات دلار آمریکا، که این هفته به بالاترین رقم در 7 ماه اخیر رسید، می تواند بر قیمت نفت تاثیر بگذارد. تقویت ارزش دلار موجب می شود نفت و دیگر کالاهای قیمت گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.
فزونی عرضه موجب شده تا نفت عراق به رقم 30 دلار در هر بشکه برسد، در حالی که قیمت رسمی فروش نفت نیجریه به پایین ترین رقم در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد حجم ذخایر نفت خام این کشور برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته، موجب شده تا قیمت نفت خام آمریکا نیز افت کند.
داده های بازاری نشان می دهد که تجار نفتی در حال آماده شدن برای یک کاهش دیگر در قیمت نفت تا مارس 2016 هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس