کد خبر 498084
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته اقتصاد نشر و خروج از رکود صنعت نشر کشور در دست تدوین است.

به گزارش مشرق، سیدعباس صالحی پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی در سخنانی اظهار کرد: در تدوین این بسته حلقه‌های متعدد صنعت نشر از پدیدآورندگان و مولفان تا کتاب‌فروشی‌ها به صورت کارشناسی مورد تحلیل، بررسی و توجه قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: حلقه‌های متعدد نشر به هم پیوسته‌اند لذا باید همه اجزا را با یکدیگر و در کنار هم دید، بدین منظور پیشنهادهایی برای هر مرحله تهیه و طرح‌هایی ارائه شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پدیدآورندگان و تولیدکنندگان فکر در حوزه نشر امروز درگیر مسائل و چالش‌های متعدد هستند لذا به نوعی امروز مولف حرفه‌ای در کشور نداریم و یا بسیار اندک است.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ و ترویج کتاب هم ویترین‌های عرضه و فروشگاه‌های کتاب یک حلقه چندضلعی است که برای خروج از رکود این صنعت باید آن‌ها نیز دیده شوند.

صالحی گفت: در دهه آینده متغیرهای زیادی در حوزه صنعت نشر اثر دارند، بخشی از این مولفه‌ها فناوری است که هم در حوزه تولید و هم نوع محصول تولیدی همانند کتاب‌های الکترونیکی و قالب‌های دیگر نمایان می‌شود.

او افزود: اگر صنعت نشر ایران به این تحولات حوزه نشر جهانی توجه و خود را همپای آن نکند وضعیتش بدتر از آن خواهد شد که امروز شاهدیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته خروج از رکود صنعت نشر با تحلیل وضعیت موجود و آینده‌نگری در این حوزه تهیه شده و به اقتصاد نشر توجه ویژه دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس