عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای خروج از رکود گفت: برنامه‌ریزی برای فروش 100هزار خودرو تنها نگرانی خودروساز‌ها از کمپین نخریدن خودرو صفر را رفع کرد.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بسته جدید خروج از رکود دولت و اعطای وام خودرو به مردم گفت: قطعاً این بسته نمی‌تواند فضای اقتصادی کشور را از رکود خارج کند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای رکود اظهارداشت: برای خروج از رکود نیازمند یک برنامه جامع اقتصادی هستیم که این برنامه با حمایت‌های دولت فضای اقتصادی کشور را به سمت خروج از رکود پیش ببرد وگرنه با فروش 50 یا 100هزار خودرو و رفع نگرانی خودروساز‌ها از کمپین نخریدن خودروی صفر کشور از رکود خارج نمی‌شود.

جراره با بیان اینکه بسته اخیر دولت نه توقع مردم را و نه حتی توقع خود دولت را محقق نمی‌کند، تصریح کرد: توقع مردم این است که حداقل تغییری در کیفیت خودروها ایجاد شود و ما امروز شاهدیم بسیاری از کسانی که این خودروها را می‌خرند از کیفیت آن راضی نیستند و تنها از سر ناچاری و فرصتی که فراهم شده اقدام به خرید خودرو کردند.

عضو کمیسیون صنایع با تأکید بر اینکه بسته ضد رکود دولت قطعاً فرصت خروج از رکود را برای دولت فراهم نمی‌کند، تصریح کرد: متأسفانه حتی هماهنگی‌های لازم نیز در ساختار دولت برای این برنامه وجود ندارد و به عنوان مثال بانک مرکزی حرف‌هایی را مطرح می‌کند که نمی‌تواند در راستای خروج از رکود تعریف شود.

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: البته خودروسازی هم جزئی از چرخه تولید ماست ولی مشکلات آنها بیشتر ناشی از سوءمدیریت و عدم رعایت اصول تولید و کیفیت خودروست.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بنگاه‌های تولیدی کوچک گفت: بخش‌هایی وجود دارد که با اندکی مالیات می‌تواند شرایط زیربنایی مناسبی را برای تولید ایجاد کند که متأسفانه این کار از سوی دولت انجام نشد.

جراره فعالسازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک را یکی از مهمترین اقدامات برای ایجاد زنجیره‌ای بزرگ در جهت خروج از رکود دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد حمایت دولت از این بنگاه‌ها به مرور زمان می‌تواند اقتصاد کشور را در جهت خروج از رکود قرار دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس