نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور چند سالی است دچار رشد منفی است، گفت: امسال هم به‌رغم کارهایی که انجام شده مقداری رشد منفی داشته‌ایم.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی امروز پنج‌شنبه در همایش فرهنگیان شهرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه امروزه دغدغه اصلی اقتصاد است اظهار داشت: شرایط کلی کشور به گونه‌ای است که نیاز به تدبیر و مدیریت صحیح دارد و از این رو پیشبرد امور با شعار امکان پذیر نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش دعواهای گروهی در مشکلات کشور افزود: باید به حرکت عقلانی ،سخن گفتن منطقی و سنجیده رفتار کردن، ارزش گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه دوران شعارزدگی، عوام‌زدگی و طرح مطالب تند گذشته است، افزود: امروزه دغدغه اصلی اقتصاد است و بسیاری از مشکلات جامعه هم به این امر برمی‌گردد.

جلالی ، تعامل را لازمه چرخش اقتصادی ارزیابی کرد و با بیان اینکه که این دولت تلاش‌های زیادی برای تعامل انجام داده افزود: گروهی در داخل کشور با سفر به شهرهای مختلف سخنان بی‌پشتوانه‌ای را مطرح می‌کنند که برخی جوانان دچار شبهه می‌شوند.

وی با بیان اینکه، اقتصاد باید از رکود خارج شود، افزود: اگر یک کشور حرف‌های درشت بی‌پشتوانه بزند نمی‌تواند اقتصاد خود را سامان دهد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور چند سالی است دچار رشد منفی شده، افزود: همین امسال هم به‌رغم کارهای انجام شده مقداری رشد منفی وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه مگر ایثار شهدا برای این بود که فقر و بی‌چارگی بین مردم توزیع شود،گفت: مخالفت با برجام ، نداشتن برنامه و کمک نکردن به مسوولان و چوب لای چرخ دولت گذاشتن موجب پیشرفت نمی‌شود.

وی با بیان این که گروهی با سخنرانی‌های خود ، ذهن مسئولان را درگیر مسایل کوچک کرده و وقت و اذهان آنها را درگیر این امور می‌کنند افزود: باید مسوولان برای رفع مشکلات دارای فراغ خاطر باشند.

وی ادامه داد: تعریف‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره کننده و به خصوص وزیر خارجه کرده‌اند، تا کنون از هیچ وزیر خارجه‌ای دیگری نداشته اند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار آن شدند که جامعه در مورد برجام دو قطبی نشود، کسانی که داعیه پیروی از رهبری دارند ، چرا سخنان ایشان را مورد توجه قرار نمی دهند.

جلالی نقش فرهنگیان را در آگاه سازی اذهان جوانان موثر دانست و گفت: بار اصلی انقلاب بردوش فرهنگیان بوده و در طول این سال‌ها در زمان‌های مورد نیاز مخلصانه وارد عرصه‌ها شده اند.

وی وزیر آموزش و پرورش را یک شخصیت غیرشعاری خواند و گفت: دکتر فانی هم از بدنه آموزش و پرورش هستند و هم رده‌های مدیریتی را به ترتیب پشت سرگذاشته و با کوله‌باری از تجربه برنامه‌های خوبی دارند .

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه رفع برخی تبعیض‌ها در پرداخت‌ها لازم است گفت: فرهنگیان زیاده خواه نیستند اما وجود تبعیض در پرداخت‌ها موجب برخی کدورت‌ها می شود.

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی  در پایان خواستار تاسیس پردیس فرهنگیان در شاهرود شد و گفت: فرهنگیان شرق استان سمنان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باید راه طولانی تا سمنان را بپیمایند که با تاسیس این پردیس مشکل فرهنگیان این خطه حل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس