مهاجم پیشین تیم فوتبال سویا معتقد است جان قربانیان حملات و بمب‌گذاری‌های اخیر پاریس از جان هزاران قربانی کم سن‌وسال حملات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی باارزش‌تر نیست.

به گزارش مشرق، فردریک کانوته، مهاجم مالیایی پیشین تیم فوتبال سویا که در هفت سال دوران حضورش در آندلس درخشان ظاهر شد و در 209 بازی‌اش 89 گل زد، حوادث تروریستی اخیر پاریس که جان 129 تن را گرفت، فاجعه دانست، اما تأکید کرد که نظیر چنین اتفاقاتی در سایر نقاط دنیا هم در حال رخ دادن است، هرچند که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند.

مهاجم مسلمان پیشین سویا که با رادیو «اونداسرو»ی اسپانیا گفت‌و‌گو می‌کرد، در خصوص اتفاقات اخیر فرانسه و توجه گسترده دنیا به آن اظهار داشت: اتفاقی که افتاد یک فاجعه بود، اما نظیر چنین اتفاقاتی هر روز در سایر نقاط دنیا رخ می‌دهد. زندگی یک شهروند فرانسوی با ارزش‌تر از جان یک کودک فلسطینی نیست، اما الان تمام اروپا و جهان دارند با فرانسوی‌ها ابراز همدردی می‌کنند. کافی است چنین اتفاقاتی در یک کشور اروپایی یا آمریکا رخ دهد تا توجه تمام دنیا به آن جلب شود، اما اگر چنین اتفاقاتی در خارج از این کشورها رخ دهد هیچ‌کسی صدایش در نمی‌آید و می‌‌گویند خودشان به جان یکدیگر افتاده‌اند. سال 2008 من از فلسطینی‌هایی حمایت کردم که اتفاق و فاجعه‌ای هزار بار بدتر از حادثه اخیر پاریس برای‌شان رخ داده بود، اما روز بعد مسئولان لالیگا مرا جریمه کردند. (اشاره به شادی پس از گلش که پیراهن زیر لباس ورزشی خود را با شعاری در حمایت از مردم غزه به دوربین‌ها نشان داد).

کانوته ادامه داد: فرانسه سال‌هاست که مشکلات اجتماعی دارد. طرز تفکرات نسبت به 18 یا 20 سال پیش فرق کرده است، هرچند که آموزش‌های خوبی صورت نگرفته است و مردم خیلی زود می‌توانند تحت تأثیر چنین اتفاقاتی قرار بگیرند. مشکلاتی که در فرانسه وجود دارد اجتماعی هستند و ربطی به تفاوت مذاهب میان مردم این کشور ندارد. با این حال برخی از اتفاقاتی مانند آنچه رخ داد سوءاستفاده می‌کنند و آن را به جنگ میان مذاهب ربط می‌دهند.

مهاجم پیشین سویا سپس در دفاع از مسلمانان و اتهاماتی که به آنها در خصوص حوادث تروریستی اخیر نسبت داده می‌شود هم تأکید کرد: از 11 سپتامبر روزی نبوده که من دست از گفتن یک چیز برداشته باشم. اینکه 99 درصد مسلمانان با چنین حوادث تروریستی مخالف هستند و اینکه مسلمانان افرادی صلح‌طلب هستند، هرچند که برخی مردم زود قضاوت می‌کنند و می‌گویند که اسلام ما را به اعمال خشونت یا جنگ ترغیب می‌کند. اسلام نه تنها دینی نیست که پیروانش را به خشونت و جنگ سوق دهد بلکه بالعکس دین صلح است و ما را به زندگی در صلح، آرامش و دوستی با همنوعان‌مان دعوت می‌کند، فرقی هم نمی‌کند که آنها مسلمان باشند یا مسیحی.

کانوته درباره تروریسم هم گفت: حملاتی که تروریست‌ها در پاریس انجام دادند نشان داد که این افراد دشمن بشریت هستند و همه افراد را می‌کشند، فرقی نمی‌کند که آنها از چه نژاد و دینی باشند. اتفاقی که افتاد یک فاجعه بود و من با خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی می‌کنم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس