کد خبر 49739
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

اغلب نمايندگان به بررسي ناگهاني و دوباره تشکيل وزارت امور زيربنايي باوجود رد يک فوريت آن در جلسه روز يکشنبه، اعتراض داشتند که يکي از آنها احمد توکلي بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، اين نماينده تهران تصويب کليات لايحه تشکيل وزارت امور زيربنايي و ارتباطات را غيرقانوني خواند و گفت: هيات رئيسه بر خلاف آيين‌نامه مجلس عمل کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه اين کار مجلس کاري غيرقانوني بود، مهمترين علت آن را عدم ارائه فرصت به نمايندگان براي ارائه تذکر و اعتراض و پيشنهاد به نمايندگان دانست.

وي به استناد ماده ??? آيين‌نامه داخلي مجلس افزود: طرح‌ها و لايحه‌ها پس از تصويب به کميسيون‌هاي تخصصي و يا فرعي ارجاع مي‌شوند و گزارش‌هاي کميسيون ?? ساعت پيش از طرح در مجلس بايد چاپ و منتشر شود.

به گفته توکلي، اگر اين لايحه فوريت داشت بايد ?? ساعت وقت مي داديد، بنابراين آيين‌نامه مجلس را به وضوح زير پا گذاشته‌ايد در صورتي که آيين‌نامه داخلي با دو سوم آراي نمايندگان تصويب شده و در واقع قانون مادر رعايت نشده است.

علي لاريجاني در پاسخ به وي گفت: من پيش از آغاز جلسه نيز براي شما توضيح دادم و ما تخلفي نکرديم، زماني که توصيه مي‌شود سرعت در تصميم‌گيري‌هايتان داشته باشيد، من و شما که آدم ولايي هستيم، بايد اين موضوع را رعايت کنيم، بنابراين ما آيين‌نامه داخلي مجلس را رعايت کرديم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس