کد خبر 497277
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۷

نامزد جمهوری خواه انتخابات 2016 آمریکا در تلاش برای جلب آرای شهروندان مهاجر، از پذیرش آوارگان سوری استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، جب بوش که اختلافش را با دیگر نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 نشان داده است روز سه شنبه گفت با استقبال از آوارگان سوری در آمریکا موافق است.

با وجود این، چهار روز پس ازحملات تروریستی پاریس جب بوش بر لزوم اجرای تدابیر نظارتی سخت برای جلوگیری از ورود ستیزه جویان به آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن در پی حملات تروریستی که جمعه شب گذشته در پاریس روی داد و به کشته شدن یکصد و بیست و نه تن و زخمی شدن بیش از سیصد و پنجاه تن منجر شد ، چند تن از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ورود آوارگان سوری به آمریکا هشدار دادند.

فرمانداران حدود بیست ایالت که اکثریت آنها جمهوری خواه هستند نیز اعلام کردند با پذیرش این آوارگان مخالفند. اما جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا گفت «به شرط اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم، نباید آوارگان سوری را که به علت جنگ داخلی در سوریه فرار کرده اند به کشورشان باز گرداند».

وی در کنفرانسی تلفنی که با تجار آمریکا برگزار شد تاکید کرد« من با آوارگان همدردی می کنم و فکر می کنم که این سنت آمریکا است که به آنها کمک کند. اما روش های نظارتی برای ورود آوارگان باید سختگیرانه باشد و جوانب احتیاط رعایت شود».
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس