کد خبر 497157
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

دکتر مهدی بلالی مود به عنوان برنده جایزه سازمان منع سلاح های شیمیایی معرفی شد.

به گزارش مشرق، بر اساس بیانیه منتشره از سوی دبیرخانه فنی سازمان منع سلاحهای شیمیایی، کمیته جایزه سالانه سازمان منع سلاحهای شیمیایی تصمیم گرفته است دومین جایزه سالانه سازمان در سال 2015 را به صورت مشترک بـه دکتر مهدی بـلالی مود از جمهوری اسلامی ایـران و دکتـر آلستر هی از کشور انـگلیس اعطا کند.

بر اساس اعلام دبیرخانه فنی سازمان دکتر بلالی تبعه جمهوری اسلامی ایران، یک متخصص سم شناس است که حرفه خود را به درمان قربانیان عوامل جنگ شیمیایی اختصاص داده است. وی به طور مستمر در زمینه آموزش جنبه های پزشکی سلاحهای شیمیایی فعال بوده و با سازمانهای منع سلاح شیمیایی و بهداشت جهانی همکاری کرده است. دکتر هی از بریتانیا نیز دانشمند برجسته ای است که دانش گسترده وی در زمینه خواص سمی عوامل جنگ شیمیایی از او یک متخصص زبردست ساخته است. نامزدهای دریافت دومین جایزه سالانه از بین تعداد زیادی کاندیدا برگزیده شده اند.

شایان ذکر است که پس از دریافت جایزه صلح نوبل در سال 2013 توسط سازمان منع سلاحهای شیمیایی، بنا به پیشنهاد مدیر کل و شهردار لاهه و تصویب کنفرانس کشورهای عضو مقرر شد از محل درآمد نقدی جایزه صلح نوبل، جایزه ای تحت عنوان «OPCW-The Hague Award» به افراد و مؤسسات غیر دولتی که اقدامات برجسته ای در زمینه تحقق اهداف سازمان منع سلاحهای شیمیایی انجام داده باشند، اعطا شود. سال گذشته برای اولین بار این جایزه به مؤسسه ای فنلاندی و یک پزشک استرالیایی به صورت مشترک اعطا شد.

طبق روال معمول قرار است جایزه مذکور توسط مدیر کل سازمان منع سلاحهای شیمیائی طی مراسمی و در جریان بیستمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو در اوایل آذرماه سالجاری به برندگان اعطا شود.

اعطای این جایزه به آقای دکتر بلالی مود، اذعان بین المللی نسبت به دیپلماسی فعال و مواضع صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و تائید مواضع سازنده و پیشرو جمهوری اسلامی ایران در اجرای ملی و بین المللی کنوانسیون سلاح های شیمیایی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس