کد خبر 496853
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

حملات تروریستی اخیر در پاریس، دولت اسپانیا را به تشدید تدابیر امنیتی برای یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی این کشور مجاب کرده است.

به گزارش مشرق، تلاش نافرجام یک تروریست برای بردن مواد منفجره به داخل ورزشگاه استاده‌فرانس - محل بازی دوستانه جمعه شب تیم‌های ملی فرانسه و آلمان - که البته انفجار انتحاری‌اش در یکی از ورودی‌های ورزشگاه منجر به مرگ سه نفر شد، باعث شده تا سران دولت اسپانیا تدابیر امنیتی شدیدی برای اولین جدال رودرروی تیم‌های فوتبال رئال‌ مادرید و بارسلونا در فصل جاری لالیگا در نظر بگیرند، تدابیری بسیار شدیدتر از آنچه برای تأمین امنیت سایر بازی‌های این کشور در نظر گرفته می‌شود.

این خبر را روز گذشته (دوشنبه) کنسپسیون دانکائوسا، یکی از سخنگویان دولت اسپانیا اعلام کرد و گفت: ما تدابیر امنیتی شدیدی را برای بازی تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در نظر گرفته‌ایم و مجبوریم داخل ساندویچ‌هایی را که هواداران با خود به داخل ورزشگاه (سانتیاگوبرنابئو) می‌برند، هم بازرسی کنیم.

نگرانی اسپانیایی‌ها از تکرار اتفاقی است که هواداران بنفیکا در تاریخ سی‌ام سپتامبر سال جاری برای بازی تیم‌شان در خانه اتلتیکومادرید - ورزشگاه ویسنته کالدرون - انجام دادند و برخی مواد آتش‌زا و محترقه را در میان ساندویچ‌های خود به داخل ورزشگاه بردند.

دانکائوسا ادامه داد: ما برای ال‌کلاسیکو مانند همیشه تدابیری امنیتی در نظر داریم، اما این بار شدت آنها بیشتر است. بازرسی هواداران در ورودی و خروجی‌های ورزشگاه شدیدتر خواهد بود. در بازی اخیر فرانسه و آلمان در استاده‌فرانس، هواداران استادیوم را در آرامش و در حالی که سرود ملی کشورشان را می‌خواندند ترک کردند که آن حرکت آنها یک الگو بود. آنها نشان دادند که وحشت نکرده‌اند و همکاری‌شان با نیروهای امنیتی تحسین‌برانگیز بود.

هنوز مشخص نیست که برای اولین ال‌کلاسیکوی فصل، چه تعداد مأمور پلیس، پزشک و نیروهای امنیتی در بخش دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده است، اما برای ال‌کلاسیکوهای قبلی مجموع این نیروها به حدود هزار نفر می‌رسید و قطعاً این بار تعداد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

از قرار معلوم نیروهای پلیس و امنیتی اسپانیا برای تأمین امنیت ال‌کلاسیکو قصد دارند همان راهی را در پیش بگیرند که آمریکایی‌ها این هفته در مسابقات NBA، فوتبال آمریکای و هاکی خود انجام دادند و مأمورانی از FBI مجهز به دستگاه‌های فلزیاب و سگ‌های مخصوص یافتن مواد منفجره را برای دفع خطرات احتمالی به کار گماردند. در اروپا پروتکل‌های ضد تروریستی برای رویدادهای ورزشی در نظر گرفته شده است که بازی‌های دوستانه انگلیس - فرانسه و بلژیک - اسپانیا هم جزو‌شان بوده است، هرچند که بازی ماتادورها در بروکسل در نهایت لغو شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس