عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات برای آماده‌سازی اجرای برجام در تمامی سطوح با جدیت ادامه دارد، گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری میلادی در همه زمینه‌های مذاکرات با موفقیت روبرو شویم.

به گزارش مشرق، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از عبور از «مرحله تصویب»، مذاکرات برای آماده‌سازی اجرای تفاهم هسته‌ای در تمامی سطوح با جدیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی کماکان سخت و فشرده که باید با صبر و دقت انجام شود، ادامه دارد: خاطرنشان کرد: آقای دکتر ظریف با همتای آمریکایی خود، معاونان سیاسی در قالب کمیسیون مشترک و تیم‌های کارشناسی چندین دور مذاکره داشته‌اند. در کنار مذاکرات با اعضای 1+5، مذاکرات با آژانس از یک طرف و مذاکرات جداگانه با کشورهای روسیه و چین هم ادامه دارد.

بعیدی‌نژاد مهمترین دستور کار تیم مذاکره کننده هسته‌ای را فراهم ساختن تمامی مقدمات لازم برای اجرای به موقع برجام در پرتو تامین نقطه نظرات نهادهای عالی کشور به ویژه اجرای نقطه نظرات مقام معظم رهبری برشمرد و نوشت: خوشبختانه می‌توان گفت تا این لحظه روند هماهنگی با اعضای 1+5 و آژانس از یک طرف و مذاکرات با کشورهای روسیه و چین به نحو خوبی در جریان است و این امیدواری وجود دارد که با ادامه همین روند رو به جلو و مثبت بتوانیم به امید خدا تا قبل از پایان سال میلادی در همه زمینه‌های مذاکرات با موفقیت روبرو شویم و شاهد آغاز اجرای عملی تفاهم هسته‌ای باشیم.

رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکرات با 1+5 افزود: اهمیت و پیچیدگی این دور از مذاکرات بر هیچ کس پوشیده نیست و کماکان به توجه و دعای مردم عزیزمان در عبور از این مرحله سخت احتیاج داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس