نهادها و سازمان‌هاي مختلف آمريکايي از آمار فزايندۀ خودکشي و مرگ‌ومير در ميان جمعيت کهنه‌سرباز اين کشور خبر مي‌دهند.

به گزارش مشرق، طبق برآورد نهاد‌هاي دولتي و غيردولتي آمريکا، آنچه اکنون در انبوه موارد خودکشيِ سربازان بازگشته از جنگ به‌چشم مي‌خورَد، بر سبقت جستن ميزان قربانيان در مقايسه با آمار تلفات اين کشور در عراق و افغانستان دلالت دارد.

خبرگزاري اسپوتنيک در گزارش امروز خود، به نقل از اسناد «وزارت امور کهنه‌سربازان آمريکا (DVA)»، از وقوع روزانۀ 22 مورد خودکشي در ميان کهنه‌سربازان ايالات متحده خبر مي‌دهد.
يکي از دلايل فزوني نرخ خودکشي در جمعيت کهنه‌سرباز آمريکا و سبقت جستن آن بر آمار خودکشي افراد غيرنظامي، ابتلاي آنان به اختلال اضطرابي «نشانگان استرس پس‌از‌سانحه» يا PTSD مي‌باشد.

انتشار اطلاعات مرک و مير سربازان بازگشته از عراق و افغانستان، در حالي صورت مي‌گيرد که اين آمار بيانگر عمق فاجعه و نرخ مرگ‌ومير در ميان سربازان 18 تا 29 ساله‌ي آمريکايي نيست.

در مصاحبه يکي از کهنه‌سربازان با رسانه‌هاي آمريکا، از غيرقابل کنترل بودن شرايط روحي در اين افراد صحبت شده است. «رابرت کينگزلي» سرباز سابق آمريکا در جريان تجاوز اين کشور به عراق، مي‌گويد: «وقتي کابوس‌ها و تداعي ذهني حوادث بطرف شما هجوم مي‌آورند، مجالي براي مقابله با اين افکار و خاطرات نيست و شما کنترلي بر اين اوضاع نداريد. گرچه شما همه‌ي تلاش خود را بکار مي‌گيريد، اما همچنان از تسلط بر شرايط عاجز هستيد.»

آمار خودکشي در ميان سربازان آمريکايي از زمان آغاز بازگشت آنها از عراق و افغانستان از سال 2010 تاکنون، سير صعودي خود را طي مي‌کند و اين کشور همچنان شاهد پيامدهاي تلخ جنگ‌افروزي در اقصي‌نقاط جهان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    غیرت دارند - مثل سایت مشرق بی حیا نیستند
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    یعنی این‌قدر تلفات جنگی‌شون پایینه؟!! دمشون گرم انصافا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس