آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد با محکوم کردن حادثه هاي تروريستي دردناک اخير در لبنان، عراق، افغانستان و فرانسه گفت: اگر گروه تروريستي داعش حمايت نشود، به سرعت ريشه کن مي شود.

به گزارش مشرق، وي روز يکشنبه در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: امت اسلامي بايد بيدار شود و دست به دست هم دهد، با هم متحد باشند ،در اين صورت ريشه کن کردن اين تکفيري ها و تروريست ها براي ما مسلمانان مشکل چنداني ندارد، متاسفانه برخي کشورهاي اسلامي از آن ها حمايت همه جانبه مي کنند.

آيت الله مکارم شيرازي با بيان اينکه ما همه اين جنايت ها را محکوم مي کنيم، تصريح کرد: به دنبال اين حادثه ها و جنايت ها تمام اروپا در وحشت فرو رفته است؛ البته دامنه آن به جاهاي ديگر و به غير اروپا هم مي رسد.

وي تاکيد کرد: از عجايب روزگار اين که بنيانگذاران اين گروه ها اين جنايت ها را محکوم مي کنند؛ اين ها در واقع خودشان را محکوم مي کنند.

وي تصريح کرد: آيا آن ها از خواب بيدار مي شوند تا ببينند اين بلا دامن گير خودشان شده است و اين ماري که پرورش داده اند خودشان را نيش مي زند يا همچنان مسير خود را طي مي کنند؟
اين مرجع تقليد ابراز اميدواري کرد: غربي ها و کشورهايي که تروريست ها را حمايت و تجهيز کرده و مي کنند سر عقل بيايند، دست از حمايت بردارند.

آيت الله مکارم شيرازي با محکوم کردن نفاق و دورويي غرب و آمريکا در ماجراي مبارزه با تروريسم، اظهار داشت: از يک طرف آمريکا عامل هاي خود را مي فرستد تا آن ها را آموزش دهند، از سويي ديگر عربستان و برخي کشورهاي ديگر منطقه پول و سلاح در اختيار تروريست ها قرار مي دهند.
آيت الله مکارم شيرازي تاکيد کرد: اگر داعش حمايت نشود به سرعت از بين مي رود، منتهي وقتي با هواپيما بسته هاي سلاح و غذا برايشان مي ريزند نفوذشان بيشتر مي شود.

وي يادآور شد: جمعيت داعش و تروريست ها به طوري که اهل اطلاع مي گويند جمعيت زيادي نيست، منتهي حمايت همه جانبه مي شوند، اگر اين حمايت ها نبود ريشه کن کردن آن ها کار چنداني نداشت.

شهر پاريس جمعه شب گذشته در چندين حادثه همزمان شاهد کشته شدن افزون بر 125 نفر در حملاتي هماهنگ بود که در نقاط متفاوت شهر رخ داد اعم از يک تالار موسيقي، چند باب رستوران، حومه يک ورزشگاه و خيابان هاي سطح شهر پاريس.

هشت تن از مهاجمان که مسلح به سلاح هاي تهاجمي، نارنجک و کمربندهاي حاوي مواد انفجاري بودند در اين حملات کشته شدند.

در انفجارهاي تروريستي شامگاه پنجشنبه گذشته در محله پرجمعيت عين السکه منطقه برج البراجنه در ضاحيه جنوبي بيروت، 44 بي گناه به شهادت رسيد و بيش از 240 تن نيز زخمي شدند.

گروه تروريستي تکفيري داعش مسئوليت اين جنايت هاي تروريستي خونين را برعهده گرفته است.

آمريکا، انگليس، فرانسه، آلمان، ترکيه، قطر و عربستان پنج سال پيش با هدف سرنگوني حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروريست هاي افراطي از سراسر جهان به سوريه و همچنين سازماندهي و تقويت گروه هاي تروريستي از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و بر اساس گزارش ها، شهرونداني از 100 کشور در صفوف تروريست ها در عراق و سوريه مي جنگند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آيت الله مکارم شيرازي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس