کد خبر 495178
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

در حالی که سه‌شنبه هفته جاری تیم فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه با گوام بازی دارد، ۴ بازیکن و تعدادی از عوامل تدارکات تیم ملی با کارشکنی کشور گوام که تحت هدایت سیاسی آمریکا است نتوانستد ویزا بگیرند.

به گزارش مشرق، این روزها بحث ویزا نگرفتن 4 بازیکن تیم ملی به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است. تیم ایران درحالی قرار است سه‌شنبه در ششمین بازی خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه به مصاف گوام برود که سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، علیرضا حقیقی و احسان حاج‌صفی به دلیل صادرنشدن ویزا از سفر به این کشور بازمانده‌اند. کشور گوام کشوری تحت هدایت سیاسی آمریکا است و گفته می‌شود آنها کارشکنی‌هایی را انجام دادند که تیم ملی نتواند با تمام نفرات خود در این سفر حاضر باشد. در حالی که گفته می‌شود روابط ایران و آمریکا این روزها بسیار بهتر از گذشته شده است، با این حال از همین سفر تیم ملی به گوام به سادگی می‌توان فهمید که همچنان آمریکایی‌ها هرکاری می کنند تا مشکلاتی را برای کشور ایران ایجاد کنند. از اجازه ندادن پرواز مستقیم ایران به گوام گرفته تا اینکه 4 بازیکن تیم ملی از سفر به این کشور بازماندند و تیم ملی نمی‌تواند با نفرات کامل خود برابر گوام بازی کند.

چرا بازیکنان شاغل در لیگ روسیه به گوام نرفتند؟
  عزت‌اللهی، آزمون و حقیقی بازیکنانی هستند که هم اکنون در لیگ روسیه فعالیت می‌کنند و این که آنها نتوانستند در سفر به گوام تیم ملی را همراهی کنند کمی عجیب به نظر می‌رسد. در این باره گفته می‌شود آنها به دلیل اختلافات سیاسی بین دو کشور روسیه و آمریکا از سفر به گوام بازمانده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که کشور آمریکا مشکلاتی را برای کسانی که پاسپورت روسیه‌ای دارند ایجاد می‌کنند و چون این سه بازیکن ایرانی از روسیه برای گرفتن ویزا اقدام کرده بودند، همین مساله هم باعث شد که این 3 نفر از سفر به گوام بازبمانند.

محمود اسلامیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: من هم در این باره چیزهایی شنیده‌ام. به هرحال من فکر نمی‌کنم این درست باشد که به خاطر اختلافات سیاسی 2 کشور ما صدمه ببینیم. تا ثانیه‌های آخر هم تلاش کردیم که آنها بتوانند به همراه تیم ملی بیایند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. خیلی در این سفر اذیت شدیم و فکر می‌کنم کاری که با بازیکنان ما شد اصلا درست نبود.

مورد عجیب حاج‌صفی
اما شاید مشکل احسان حاج‌صفی برای بازماندن از سفر به گوام عجیب‌تر از بقیه بازیکنان باشد. طبق قوانین کشور آمریکا بازیکنان تیم ملی باید پیش از سفر به گوام ترجمه کارت‌های پایان خدمت خود را به واشنگتن می‌دادند و بعد از تایید انها اقدامات لازم برای اخذ ویزای کشور گوام انجام می‌شد. 

جالب است که در بین تمام  بازیکنان تیم ملی تنها ویزای احسان حاج صفی تایید نشد و البته کسی هم حاضر نیست پاسخی در مورد علت آن بدهد. اسلامیان از این مساله اظهار بی اطلاعی می‌کند اما یکی از مدیران فدراسیون فوتبال که نمی خواست نامش فاش شود این موضوع را تایید می‌کند: این مساله درست است و حاج صفی تنها به خاطر تایید نشدن کارت پایان خدمتش از سفر به این کشور بازماند. او هیچ مشکل دیگری هم نداشت و ما متوجه نشدیم چرا کارت پایان خدمتش از سوی مسئولان آمریکایی سفارت گوام تایید نشد.

گوامی ها تلافی کردند؟
بعد از اتفاق‌هایی که درمورد اخذ ویزای بازیکنان تیم ملی افتاد عده‌ای این ادعا را کردند که گوامی‌ها به نوعی تلافی کرده‌اند. در بازی رفت دو تیم به دلیل قوانین داخلی کشور یکی از اعضای کادرفنی گوام به دلایلی نتوانست به ایران سفر کند و این موضوع با ناراحتی آنها همراه شده بود. حالا گفته می‌شود آنها برای جبران چنین رفتاری کرده‌اند. این موضوعی است که نایب رئیس فدراسیون فوتبال آن را تکذیب می‌کند: هرگز چنین چیزی درست نیست. اتفاقا گوامی‌ها زمانی که داشتند ایران را ترک می‌کردند از مهمان نوازی ما تشکر کردند. مربی آنها مشکلی برای ورود به ایران داشت اما متاسفانه گوامی‌ها هرگز رسم مهمان‌نوازی را به جا نیاوردند و ما را برای سفر به این کشور خیلی اذیت کردند. البته من بازهم می‌گویم که کاری که انها کردند یک اتفاق بسیار نادر بود و من فکر می‌کنم کشورهای میزبان موظف هستند شرایط را برای سفر اعضای تیم مهمان فراهم کنند.

او در مورد این که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال خیلی دیر برای گرفتن ویزای بازیکنانش اقدام کرد هم گفت: هرگز چنین چیزی نبود. ما بعد از بازی با هند به دبی رفتیم و  برای گرفتن ویزای این بازی اقدام کردیم. این حرف‌هایی که زده می‌شود اصلا درست نیست وگرنه ویزای بقیه بازیکنان مان هم صادر نمی‌شد.

حال سوال اصلی این است که فدراسیون فوتبال ایران و وزارت خارجه کشورمان چه عکس‌العملی درخصوص سیاسی‌کاری گوامی‌ها انجام خواهند داد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس