رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه کشور در آخرین مرحله از سختی‌های اعتباری و مالی قرار دارد، گفت: دستان ناپاک گره شده به گردن ملت را قطع کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت امشب در نشست شورای برنامه‌ریزی و اشتغال هرمزگان با بیان اینکه مقرر بوده طی ماه‌های گذشته در راستای شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان به این استان سفر کند، اظهار داشت: دولت واقعا به توانایی‌ها و استعدادهای هرمزگان اعتقاد دارد و اذعان دارد که مردم این استان شایسته برترین‌‌ها هستند.

وی با بیان اینکه کشور از نظر مالی در سال جاری با مشکلات جدی روبرو است، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه در حوزه مذاکرات هسته‌ای و برجام دستاوردهای بی‌نظیری توسط تیم دیپلماسی دولت حاصل شده است، اما کماکان برای رفع و حذف تحریم‌ها نیازمند زمان بیشتری هستیم و تا آن زمان باید کشور را با اهرم‌ها و ابزار در اختیار اداره کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه دولت محدویت‌های شدیدی در حصول درآمدها دارد، اضافه کرد: اگر بتوانیم تا پایان سال 18 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم احساس موفقیت خواهیم کرد این در حالیست که درآمد دولت در سال 90 به 180 میلیارد دلار رسید.

نوبخت افزود: کاهش تورم و رشد اقتصادی حاصله را به عنوان یک موفقیت تلقی نمی‌کنیم بلکه طبق برنامه‌ها به دنبال رفاه و تقویت هر چه بیشتر حوزه اقتصاد در آینده هستیم.

*در کابینه آدم صفر کیلومتر نداریم/ تنها 69 درصد درآمدها محقق شده است

وی با بیان اینکه کابینه در وزرایی کاربلد و کارکشته برخوردار است و آدم صفر کیلومتر نداریم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا آبان‌ماه تنها 69 درصد از منابع مالی دولت به دست آمده است و فاصله زیادی در تحقق حصول صد در صدی منابع مالی و اعتباری داریم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اما با این حال نیز در این سال صد در صد اعتبارات استانی پرداخت شده و در استانی همانند هرمزگان این وعده را می‌دهیم که در صورت اتمام پروژه‌های عمرانی با پیشرفت بالا، تا پایان سال اعتبار مورد نظر را فراهم کنیم.

نوبخت گفت: درست است پولمان کم است، اما می‌توانیم با تدبیر و تدبر بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

*اختیارات را به مسئولان هرمزگان تفویض می‌کنیم

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدش از مناطق سیل‌زده در شرق هرمزگان طی روز جمعه به درخواست‌های مسئولان این استان اشاره و گفت: 600 میلیون تومان درخواستی جهاد کشاورزی هرمزگان برای مقابله با پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری لکه سفید میگو را به زودی حواله می‌کنیم و از مسئولان این استان می‌خواهیم هر تلاشی و طرحی و حتی شده امحا میگوها آلوده را اجرایی تا از بروز این بیماری در هرمزگان جلوگیری شود چرا که این امر می‌تواند تبعات بسیار بدی را به روی صنعت پرورش میگو و صنایع وابسته داشته باشد.

وی همچنین به لزوم اجرای احیا باغات لیمو که در سال‌های گذشته بیماری جاروک جادوگر سبب خشکی آنها گردیده، شد‌ و گفت: طبق گزارش ارائه شده حجم معوقه‌های تسهیلات بانکی مرتبط با حوزه کشاورزی در هرمزگان به 440 هزار میلیارد تومان رسیده که ما در سازمان برنامه و بودجه در راستای حل این معضل و زخم کهنه متعهد می‌شویم که بدهکاران این گونه تسهیلات در صورت بازپرداخت اصل وام خود، سود و جریمه و دیرکردها را بپردازیم.

وی با اشاره به اوضاع اعتباری و مالی کشور، گفت: در واقع این ماه‌ها و این دوره وضعیتی، آخرین مرحله از سختی‌های کشور در بعد درآمدی است چرا که در امتداد تلاش‌های دیپلماتیک شکی نیست که در آینده نزدیک کشور میزبان سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد بود که علاوه بر این رویه فروش و دریافت پول حاصله از فروش نفت و سایر محصولات صادراتی نیز به حالت طبیعی و معمولی خود برمی‌گردد.

نوبخت با بیان اینکه برخی‌ها مدام حماسه برجام را زیر سئوال می‌برند، افزود: دستان ناپاکی را که سال‌ها به گردن ملت گره و قفل شده بود را یا حذف کرده‌ و یا در حال قطع هستیم.

 *بودجه 95 ظرف یک الی دو هفته آینده به مجلس می‌رود

وی با بیان اینکه دولت به طور متمرکز و با جدیت برای زمان پس از اجرای برجام برنامه دارد، یادآور شد: بودجه سال 95 طی یک الی دو هفته آینده به مجلس می‌رود.

سخنگوی دولت ایران تاکید کرد: برنامه توسعه هرمزگان باید توسط کارشناسان و مسئولان استان ریخته شود نه تهران و در همین راستا هر اختیاری که لازم باشد حاضریم به استان تفویض کنیم.

وی در پایان با بیان دکتر روحانی با شعار کلید وارد عرصه انتخابات شد تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید برای هر مشکلی کلید داشته باشند نه اینکه همواره به قفل کردن راه‌ها فکر کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس