کد خبر 494949
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

فدراسیون جهانی فوتبال رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را جریمه نقدی و به او در خصوص تکرار تخلفاتش هشدار داد.

فیفا رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را جریمه کرد
به گزارش مشرق، آنخل ماریا ویار یونا، نایب رئیس فیفا و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از سوی فیفا 25 هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی و از سوی این سازمان هشدار گرفت.

به دنبال انجام یک تحقیق از سوی کمیته مستقل اخلاق فیفا، درباره ماجرای ارائه پیشنهاد میزبانی برای جام‌های جهانی 2018 و 2022، رئیس 65 ساله فدراسیون فوتبال اسپانیا جریمه شده که طبق بیانیه منتشر شده در فیفا دلیل آن عدم همکاری مناسب با مسئولان واحد تحقیقات کمیته اخلاق فیفا درباره اعطای امتیازات میزبانی دو دوره بعدی جام جهانی بوده است.

ماه گذشته فیفا اعلام کرد که آنخل ویار و فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان و عضو کمیته ارائه کننده امتیاز میزبانی آلمان به جام جهانی 2006 که عضو کمیته برگزاری آن رقابت‌ها هم بود، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. این دو کسانی بودند که حاضر نشده بودند با مایکل گارسیا، مسئول رسیدگی کننده به پرونده ارائه امتیازات میزبان جام‌های جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر همکاری کنند.

در بیانیه منتشر شده در سایت فیفا همچنین اعلام شده که نایب رئیس اتحادیه فوتبال کنگو، ژان گای بلایس مایولاس و نیز دبیر کل این اتحادیه، باجی مومبو وانتته هر دو به مدت شش ماه از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شده‌اند.

این دو به دریافت رشوه برای صدور رأی و فعالیت به نفع یکی از کشورهایی که برای میزبان از جام جهانی اعلام آمادگی کرده بودند، متهم هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس