یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: عمده مسئولیت وزارت ارشاد، حفظ عقاید مردم است و باید خطر ترویج وهابیت، بهائیت و مسیحیت در میان مسلمانان را خنثی کند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در دیدار وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه خطاب به علی جنتی اظهار داشت: با کمک خدا و توسل به امام زمان(عج) در این مسئولیت مهم موفق می‌شوید، افکار یک مملکت، امانت در دست شماست، سه خطر مهم، تبلیغ بهائیت و وهابیت و مسیحیت این افکار را تهدید می‌کند.

وی افزود: مخالفان اسلام چه می‌کنند، حکومت سعودی و مذهب وهابی را این‌ها درست کرده‌اند، فلسفه آن هم این بود که دیدند پیغمبر ما پیغمبر رحمت است و با این پیامبر(ص)، دین ما جهانی خواهد شد، و چون چاره‌ای نداشتند در مقابل این فضایل اخلاقی (انک لعلی خلق العظیم) که خداوند خُلق پیامبرش را عظیم شمرد لذا گروهی را علم کردند که چهره خشنی از دین اسلام ارائه دهند و این چهره خشن‌‌ همان وهابیت بود.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: عمده مسئولیت وزارت ارشاد، حفظ عقاید مردم است و شما باید خطر ترویج وهابیت، بهائیت و مسیحیت در میان مسلمانان را خنثی کنید.

وی بیان داشت: این سه آفت، آفت بزرگی است، چون ابزار تبلیغاتی دشمنان، خیلی گسترده است و این تبلیغات در صورت خنثی نشدن، تأثیر می‌گذارد به خصوص در جوان‌ها و دیگری موضوع کتاب است که باید دقت شود چون اگر یک نویسنده کتاب، شبهه‌ای را در کتاب القاء کند‌‌ همان کافی است تا تمام کتاب را زیر سئوال ببرد.

آیت الله وحید خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان فضایل حضرت امام علی(ع) گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) روز‌ها در دکه القضاء می‌نشستند و به مشکلات مردم می‌پرداختند و شب‌ها مثل مارگزیده‌ها از خوف خدا بر خود می‌پیچیدند، با این حال در این مدت سخنان ایشان در قالب نهج البلاغه شکل گرفت که نتیجه آن نیز این است که اهل سنت آن را فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق می‌دانند.

وی در ادامه افزود: رهبری که دنیا در قبضه اختیار او بود دو پیراهن خریدند، یکی ٢ درهم و دیگری ١ درهم، پیراهن ٢ درهمی را به قنبر دادند و ١ درهمی را خودشان پوشیدند، و زمانی که قنبر گفت که شما خلیفه مسلمین هستید لباس شما باید باارزش‌تر از من باشد فرمودند تو جوانی و جوانان علاقمند به زینت هستند.

استاد برجسته حوزه ضمن ابراز رضایت از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کار شما قابل تقدیر است و این کار را ادامه دهید، هم جلوی تبلیغات فرق ثلاثه گرفته شود و هم افکار این جوان‌ها بازیچه اهل انحراف نشود و هم حرمت و عظمت ائمه برای ابد حفظ شود.

باید از آقای ظریف تقدیر شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود که مقارن با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه شد، گفت: ایشان هم متفکر خوبی است و هم خوب امور محوله را انجام می‌دهد و باید از ایشان تقدیر شود و اگر انصاف را در نظر بگیریم این مرد یک تنه با قدرت‌های بزرگ دنیا درافتاد و مغلوبشان کرد و این همه قابل تقدیر و تشکر است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تأکید کرد که آقای دکتر ظریف از چهره‌های ماندگار خواهند بود.

در ادامه این دیدار آیت الله وحید خراسانی توصیه‌های معنوی برای توفیقات بیشتر در کار سنگین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: دو چیز است که در صورت عمل به آن‌ها گره گشا خواهد بود: اول توکل به خدا و دوم توسل به امام زمان(عج) که باعث موفقیت در کار‌ها خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    خیلی ممنون // واقعا اگاه شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس