رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با بیان اینکه تولید یک محصول و بازاریابی آن کاری مرقوم به صرفه نیست، گفت: برای صادرات محصولات ایرانی به اندونزی لازم است تا در مرحله نخست ذائقه مردم این کشور در نظر گرفته شده و سپس تولید یک محصول آغاز شود.

به گزارش مشرق، محسن فراجی با بیان اینکه توسعه صادرات در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار دارد، اظهار داشت: 85 درصد مردم کشور اندونزی سنی مذهب هستند و این کشور به عنوان یک کشور 100 درصد مصرف‌کننده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اندونزی دومین کشور با رشد اقتصادی بالا در دنیا پس از چین به شمار می‌رود، افزود: چشم و هم‌چشمی در این کشور بسیار رواج دارد و مردم متمایل هستند کالاهایی را داشته باشند که دیگران ندارند، باید دانست که رفاه عمومی مردم این کشور متوسط به بالا و بسیاری از مردم به حضور در تورهای گردشگری خارجی تمایل دارند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب گردشگری و جذب توریست در اصفهان بیان کرد: مردم اندونزی به واسطه تشابهات فرهنگی با ایران، اروپا را مقصدی مناسب برای گردشگری نمی‌دانند و ایران به ویژه شهر اصفهان فرصتی مناسب برای جذب توریست از کشور اندونزی است چراکه در این کشور شرکت‌هایی وجود دارد که برای شرکت مردم در تورهای گردشگری بدون هیچ سودی به آنان وام می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای صادرات کالا به این کشور در ابتدا باید ذائقه مردم این کشور را سنجیده شود و بر اساس خواسته‌های مردم این کشور محصولات تولید شود چراکه تولید محصول و سپس بازاریابی کردن برای محصول زمان‌بر و هزینه‌بردار است.

فراجی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های اختصاصی و مصرفی اندونزی راهی برای سنجش ذائقه مردم این کشور برای تجار ایرانی است، گفت: مردم این کشور سنگ‌های ساختمانی را در کف و تزئینات استفاده می‌کنند و در حال حاضر به واسطه ساخت و سازها زیاد در این کشور مصرف ورق و میلگرد در حد بالایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای صادرات صنایع دستی در ابتدا لازم است با سفیر ایران در اندونزی هماهنگی شود تا از طریق سفیر ایران با مسئولان اندونزی ارتباط برقرار شده و سپس به بازار صنایع دستی وارد شوید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس