کد خبر 494478
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

روسیه از فعالیت گروه تروریستی الشباب در سومالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، روسیه در نشست ويژه شورای امنیت سازمان ملل، از وجود گروه های تروریستی در آفریقا و به خصوص گروه الشباب در سومالی ابراز نگرانی کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت این سازمان گفت: تشدید موقعیت های سیاسی و نظامی در سومالی، نیازمند تلاش های بیشتری بر علیه گروه تروریستی الشباب است و این تلاش ها باید از طریق تقویت پتانسیل نیرو های امنیتی سومالی و اتحادیه آفریقا تحقق یابد. این مساله ضرورت کمک های بیشتر سازمان ملل چه مادی و چه معنوی را تایید می کند.

الشباب یکی از شاخه های القاعده و از متحدان داعش است که فعالیت های خود را در کشور های کنیا، اتیوپی و جیبوتی گسترش داده است. این گروه تروریستی در کنیا گروه بوکوحرام را پشتیبانی می کنند و در یمن نیز القاعده را همراهی می کنند. بیشتر فعالیت های این گروه در سومالی متمرکز شده، ولی در فرصت های ممکن فعالیت خود را فراتر از مرز های سومالی گسترش می دهند.

عملیات اخیر گروه الشباب، در هتل «موگادیشو» صورت گرفت که در طی آن ده ها تن از مردم بی گناه به خاک و خون کشیده شدند.

نخست وزیر سومالی، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با تشریح عملیات های کشور سومالی و متحدان بین المللی او، تاکید کرد که با وجود پیروزی های زیادی که در مقابل این گروه صورت گرفته، ولی همچنان گروه الشباب مخرب و ویرانگر است.

فرستاده یمن در سازمان ملل نیز با توجه به فعالیت های خرابکارانه گروه تروریستی الشباب در کشورش، از این سازمان در مقابل این گروه، درخواست کمک کرد.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس