زنجیره گاف های شبکه دولتی انگلیس برای پیگیری اهداف شوم خود این بار در حوزه زنان با گاف عجیبی همراه شد.

به گزارش مشرق، همزمان با جوسازی برخی رسانه ها مبنی بر عدم اعزام تیم ملی فوتبال بانوان ایران به یک مسابقه دوستانه در گواتمالا به دلیل عدم اخذ ویزا، شبکه بی بی سی فارسی با اختصاص برنامه" نوبت شما" به این موضوع، تلاش کرد تا با سوءاستفاده از این موضوع اهداف مورد نظر خود را در حوزه زنان پیگیری کند.

شبکه دولتی انگلیس، که همواره مخاطبان برنامه "نوبت شما" را به صورت گزینشی برای اجرای سناریوهای از پیش تعیین شده خود انتخاب می کند، شب گذشته در گافی عجیب این سناریو را لو داد و آب پاکی بر عدم پای‌بندی این شبکه به اصول اولیه اطلاع رسانی و حرفه ای گری ریخت.

در برنامه شب گذشته "نوبت شما" دو تن از مخاطبان که به گفته مجری این برنامه از تهران با این شبکه تماس گرفته بودند، دقیقا جملات مشابهی را درباره این موضوع بیان کردند.

بی بی سی فارسی یک فرد که با نام "مرجان" در این برنامه شرکت داده شده بود، ابتدا روی خط آورده و وی دلیل عدم اعزام تیم ملی فوتبال بانوان را اینگونه بیان کرد: «این مساله به دلیل تبعیض جنسیتی بوده است، خانم ها اجازه مصاحبه ندارند ولی اگر تیم ملی فوتبال مردان بود آقای تیموریان و بقیه مصاحبه می کردند!»

اما دقایقی بعد فردی دیگر با نام "ارسلان" نیز از تهران بر روی خط آورده شده و دقیقا همین سخنان را تکرار کرد!

 

 
{$sepehr_media_1237584_400_300}

 دانلود

چندی پیش نیز این گاف در برنامه نوبت شما تکرار گردید که منجر به حذف چند ماهه مجریان خاطی این برنامه شد و یکی از سردبیران این برنامه در توجیه این گاف بزرگ آن را ساخته و پرداخته منتقدان بی بی سی فارسی دانست و البته هیچ توضیحی درباره دلیل حذف مجریان آن نداد!

 

اما زنجیره گاف های بی بی سی فارسی برای ارائه تصویری منفی از اوضاع داخلی ایران، به تکرار متن دیکته شده اتاق فرمان این شبکه توسط دیگر کارمندان این شبکه محدود نشده و با کاهش روزافزون مخاطبان خود، تا پخش صدای ضبط شده از برنامه های پیشین این برنامه ادامه یافت!

 

{$sepehr_media_1237587_400_300}


با انعکاس این گاف برنامه نوبت شما، یکی از سردبیران بخش خبری این شبکه که با نام "لیلا خدابخشی" معرفی گردیده بود، در پاسخ به این سوال که"آیا این درست است که فقط چند نفر ثابت به برنامه "نوبت شما" زنگ می زند و قبل از اجازه صحبت در شبکه، نظر آنها بررسی می شود "با تایید وجود فیلتر و به تبع آن سانسور نظرات مخالف این شبکه، در ادعایی جالب گفت: «نه اصلا چنین چیزی نیست. البته ما با بینندگانی که قرار است در این برنامه شرکت کنند تماس می گیریم و خلاصه ای از نظر آنها را می پرسیم و این هم به خاطر این است که ما می خواهیم تمام نظرات در این برنامه امکان شرکت داشته باشند.»!

 

 

«تیم ملی بانوان» مشت بی بی سی را باز کرد +فیلم

 

گفتنی است در ماه‌های گذشته با آشکار شدن بیشتر دشمنی های شبکه دولتی انگلیس با مردم ایران از طریق حمایت رسمی از گروه های منفور نزد مردم ایران مثل سازمان تروریستی منافقین و اقداماتی نظیر جعلی عنوان کردن سرزمین ایران، تخریب زبان فارسی، بکار بردن و تبلیغ عناوین جعلی برای "خلیج فارس"و همچنین حمایت تمام قد از آل سعود در فاجعه منا و مقصر خواندن حجاج از جمله مواردی است که سبب شد تا بی بی سی فارسی با ریزش شدید مخاطب مواجه شود.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس