کد خبر 493875
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

میانگین سنی تیم یک‌دست یحیی را که مرور می‌کنیم، با تلورانسی باورنکردنی مواجه می‌شویم. آنها قابلیت این را دارند که با سه تعویض، تیم‌شان را از یک تیم بزرگسال به یک تیم امید سوئیچ کنند!

به گزارش مشرق، آنها فصل را خیلی بد شروع کردند. در یک بازی جنجالی و پرحاشیه به ملوان باختند و بعد از آن سه امتیاز دربی حساس اصفهان را به سپاهان دادند اما در دو هفته متوالی استقلال و پرسپولیس را در تهران شکست دادند تا نشان بدهند قهرمانی فصل گذشته‌شان در جام‌حذفی اتفاقی نبوده.

حالا ۱۱ هفته از لیگ گذشته و سبزهای اصفهان مثل نیم‌فصل دوم فصل قبل، در این فصل هم هیجان‌انگیزترین تیم لیگ برتر هستند. یحیی و کادرش که تخصص ویژه‌ای در شناسایی بازیکنان جوان و وارد کردن آنها به سیکل کاری‌شان دارند، حالا و در آستانه دو ساله شدن حضورشان در اصفهان، تیمی ساخته‌اند که یک قابلیت ویژه دارد. آنها می‌تواننند ترکیب تیم‌شان را با سه تعویض، از یک تیم ۲۶ ساله به یک تیم نزدیک به ۲۳ ساله تبدیل کنند.

سیکل ثابت، چرخش اصولی
ترکیب ثابت ذوب‌آهنی را می‌شود به جای ۱۱ بازیکن، با ۱۸ بازیکن ارنج کرد! چون در تیم گل محمدی ۱۸ بازیکن وجود دارند که همیشه احتمال حضورشان در بازی هست. به همین دلیل است که به جز چند بازیکن، بقیه نفرات این تیم هیچ‌وقت از حضورشان در ترکیب اصلی مطمئن نیستند. البته شاید بشود در این ماجرا مصدومیت‌هایی که برای بازیکنان ذوب‌آهن ایجاد شده را هم موثر دانست اما حتی اگر این موضوع هم یک دلیل باشد، در کلیت ماجرا تغییری ایجاد نمی‌کند.

بازیکنانی که یحیی در طول ۱۱ هفته لیگ برتر فرصت خوبی به آنها داده، نفرات زیر هستند:
۱- رشید مظاهری؛ ۲۶ ساله؛ ۹۹۰ دقیقه حضور در میدان
۲- اکبر صادقی؛ ۳۰ ساله؛ ۸۸۶ دقیقه حضور در میدان
۳- مهدی رجب‌زاده؛ ۳۷ ساله؛ ۸۷۳ دقیقه حضور در میدان
۴- علی حمام؛ ۲۹ ساله؛ ۸۵۶ دقیقه حضور در میدان
۵- محمد نژادمهدی؛ ۲۳ ساله؛ ۸۵۶ دقیقه حضور در میدان
۶- احسان پهلوان؛ ۲۲ ساله؛ ۸۴۷ دقیقه حضور در میدان
۷- هادی محمدی؛ ۲۵ ساله؛ ۷۲۰ دقیقه حضور در میدان
۸- کاوه رضایی؛ ۲۳ ساله؛ ۷۱۵ دقیقه حضور در میدان
۹- مهدی مهدی‌پور؛ ۲۲ ساله؛ ۶۶۳ دقیقه حضور در میدان
۱۰- مرتضی تبریزی؛ ۲۵ ساله؛ ۵۶۲ دقیقه حضور در میدان
۱۱- دانیال اسماعیلی‌فر؛ ۲۳ ساله؛ ۵۴۵ دقیقه حضور در میدان
۱۲- ولید اسماعیل؛ ۲۸ ساله؛ ۴۹۶ دقیقه حضور در میدان
۱۳- مهرداد قنبری؛ ۲۶ ساله؛ ۴۸۳ دقیقه حضور در میدان
۱۴- قاسم حدادی‌فر؛ ۳۲ ساله؛ ۴۰۷ دقیقه حضور در میدان
۱۵- حجت حق‌وردی؛ ۲۳ ساله؛ ۴۰۷ دقیقه حضور در میدان
۱۶- مسعود حسن‌زاده؛ ۲۴ ساله؛ ۲۷۰ دقیقه حضور در میدان
۱۷- صائب محبی؛ ۲۲ ساله؛ ۱۱۱ دقیقه حضور در میدان
۱۸- رضا شکاری؛ ۱۷ ساله؛ ۴۶ دقیقه حضور در میدان

در این لیست که به ترتیب دقایق حضور بازیکنان مرتب شده، مهرداد قنبری و قاسم حدادی‌فر دو بازیکن فیکس ذوب‌آهن به دلیل مصدومیت در رده‌های پایین حضور دارند.

اگر میانگین سنی ۱۱ بازیکن اول این رده‌بندی را حساب کنید، به میانگین سنی فوق‌العاده ۲۵،۹ می‌رسید. این درحالی است که مهدی رحب‌زاده ۳۷ ساله یک تنه این آمار را بالا برده. حالا ا گر رجب‌زاده، صادقی و علی حمام‌ را به عنوان سه بازیکن مسن این لیست تعویض کنید و به جای آنها حق‌وردی، حسن‌زاده و حدادی‌فر را وارد زمین کنید، میانگین سنی ذوب‌آهن می‌شود ۲۴،۳؛ اگر به جای حدادی‌فر، رضا شکاری که پدیده این روزهای ذوب‌آهن و لیگ برتر است وارد زمین شود، میانگین آنها به یک عدد جالب می‌رسد؛ ۲۳ سال؛ یعنی ذوب‌آهن با سه تعویض در طول نود دقیقه می‌تواند تیمش را در طول بازی از یک تیم بزرگسال به یک تیم امید تبدیل کند!

جالب اینکه آنها با وجود در اختیار داشتن این همه بازیکن جوان، طوری تیم‌شان را بالانس کرده‌اند که در حال حاضر با ۱۹ امتیاز و فقط سه امتیاز اختلاف با صدر جدول، در رده سوم قرار دارند. جوانگرایی توام با نتیجه‌گیری، پروسه‌ای است که یحیی و همکارانش در مدت زمان نه چندان طولانی حضورشان در ذوب‌آهن، به خوبی آن را اجرا کرده‌اند.

آنها تا پایان نیم‌فصل اول شش بازی دیگر در پیش دارند. بازی‌هایی که نسبت به سایر مدعیان بالای جدول آسان‌تر به نظر می‌رسد. تیم یحیی تا پایان نیم‌فصل به ترتیب به مصاف صبا، پدیده، سیاه‌جامگان، استقلال خوزستان، ملوان و سپاهان می‌رود و اگر بتواند از این بازی‌ها بخوبی امتیاز جمع کند، با یک تیم جوان و جذاب شانس اصلی قهرمانی در نیم‌فصل خواهد بود.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس