کد خبر 493854
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

يک نماينده اصلاح‌طلب مجلس تاکيد کرد:‌ خط مشي جريان اصلاح‌طلبي در راستاي دستيابي به ائتلاف است که البته اين ائتلاف ممکن است صد در صدي نباشد و نبايد هم چنين انتظاري داشت.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش در نمايشگاه مطبوعات در خصوص فعاليت‌ها و برنامه‌هاي جريان اصلاحات براي انتخابات گفت: خط مشي، استراتژي و راهبرد جريان اصلاحات ايجاد هماهنگي و انسجام براي حضور موثر در انتخابات است.

نماينده اردکان در مجلس با تاکيد به اينکه هم جريان اصلاح طلب و هم جريان اصولگرا هر دو داخل نظام تعريف مي‌شوند گفت:‌ اين دو جريان دلبسته به نظام و انقلاب هستند و هر چقدراين جريانات منسجم‌تر کار انتخاباتي‌شان را انجام دهند مشارکت فراوان مردم را در صحنه‌ي انتخابات شاهد خواهيم بود.

تابش تصريح کرد:‌ البته اقتضاي کار سياسي اين است زماني که احزاب و يا جناحي قدرت را در دست گرفت براي محقق کردن اهدافش، در جهت برآورده کردن منويات و خواسته‌هاي مردم گام بردارد و اين طبيعي است که اصلاح طلبان براي اين که بتوانند ميزان بيشتري از کرسي‌هاي مجلس را به دست آورند فعاليت مي‌کنند و اصولگرايان هم همينطور.

وي درباره‌ي اين که آيا منشور اصلاح طلبي نهايي شده است يا خير؟ گفت:‌ تدوين اين منشور موکول شده به شکل گيري شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان. البته منشور تهيه شده و در مورد انتشار آن شوراي سياست‌گذاري اصلاح طلبان تصميم‌گيري مي‌کند.

واکنش تابش به تحريم مطبوعات از سوي رسانه‌هاي اصولگرا
اين نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از عدم حضور برخي رسانه‌هاي اصولگرا در نمايشگاه مطبوعات امسال فضاي مطبوعات در دولت گذشته را براي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نفس‌گير توصيف کرد.

تابش ضمن قدرداني از دولت و وزارت ارشاد براي برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها يادآور شد: البته جاي برگزاري جشنواره مطبوعات در اين دوره خالي است و انتظار ما از وزارت ارشاد اين است که جشنواره مطبوعات را با کيفيت بهتري برگزار کند چرا که نفس برگزاري جشنواره ميدان رقابت بيشتري را پديد مي‌آورد و زمينه را فراهم مي‌کند که توليدات بهتر و مطلوب‌تري ارائه شود.

وي با تأکيد بر لزوم سعه صدر دولت نسبت به منتقدين نيز گفت: با توجه به اينکه منتقدين در اقليت قرار مي‌گيرند لازم است دولت بيش از موافقين به آنها عنايت داشته باشد چرا که در اين صورت امکان طرح نقدها و صحبت‌هاي آنها نيز فراهم مي‌شود.

نماينده مردم اردکان در مجلس با اشاره به ضرورت رعايت انصاف از سوي منتقدين دولت نيز اظهار کرد: ما از آنها مي‌خواهيم دولت را نقد کنند و نه تخريب.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس اضافه کرد: کساني که نمايشگاه مطبوعات امسال را تحريم کردند کار خطايي انجام دادند زيرا حضور در نمايشگاه زمينه بيان آزاد افکار آنها را فراهم مي‌يابد و آنها خود را از حضور در ميداني که مي‌توانستند نقد کنند محروم کردند. به ويژه اينکه اين نمايشگاه بازتاب بيروني هم دارد و در اين شرايط تحريم آن از سوي کساني از داخل حاکميت شايسته نبود.

تابش با اشاره به فضاي مطبوعات در دولت گذشته نيز اظهار کرد: اصلاح طلبان قدري نقدپذيرتر بودند و سعه صدر آنها بالاتر بود و ابزار و لوازم نقد و تحمل ناروايي‌ها را بيش از منتقدين فعلي داشتند. اين در حالي است که در آن زمان فضا، فضاي غربت بود و چنان فضاي نفس‌گيري بود و هجمه عليه اصلاح طلبان وجود داشت که حد و حصري براي آن متصور نبود.

تابش در پايان گفت: با اين وجود مطبوعاتي که در آن زمان جريان اصلاح طلبي را هدايت و همراهي مي‌کردند، هيچ‌گاه نمايشگاه مطبوعات را تحريم نکردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس