وزیر خارجه ایران درباره حضورش در نشست «وین» درباره سوریه گفت با توجه به اینکه این نشست با سفر رئیس جمهور به ایتالیا همزمان شده است هنوز تصمیم نگرفتیم که چگونه می توان در این نشست شرکت کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز سه‌شنبه (امروز) در حاشیه «روز جهانی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در نشست «وین» درباره سوریه، شما بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، شرکت می‌کنید گفت:«با توجه به اینکه این نشست با سفر رئیس جمهور به ایتالیا همزمان شده است هنوز تصمیم نگرفتیم که چگونه می توان در این نشست شرکت کرد».

وی در خصوص کمیته نظارت بر برجام اظهار داشت: «همانگونه که قبلاً اعلام کرده بودیم، اینکار به عهده شورای عالی امنیت ملی است و وزارت خارجه به عنوان یک عضو شورای عالی امنیت ملی حضور دارد».

ظریف ادامه داد: ریاست جمهوری و سایر اعضای شورای عالی امنیت ملی در آینده نزدیک این کار را انجام خواهند داد. فعلاً مشغول پیگیری دستورات مقام معظم رهبری و ضرورت های برجام برای اجرایی شدن برجام هستیم که در این زمینه مذاکرات ما در اجلاسی که در حاشیه نشست وین برگزار شد، شکل گرفت و هنوز هم ادامه دارد.»

وی در خصوص کمیته حقیقت یاب درباره فاجعه «منا» گفت:«ما مشغول جمع آوری مستندات در این زمینه هستیم و تأکید کردیم که در این زمینه باید بررسی‌هایی صورت گیرد؛ هم برای اینکه مشخص شود چه اتفاقی افتاده است و حقوق جانباختگان و خانواده های آنها حفظ شود و هم اینکه پیگیری ما ادامه دارد».

ظریف در خصوص عدم همکاری دولت عربستان در این خصوص گفت: «متأسفانه دولت عربستان همکاری کافی در این زمینه را شکل نداده و با کشورهای دیگر در این زمینه مشغول مذاکره هستیم که ببینیم چه اقدامی می توانیم در این زمینه انجام دهیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس