نخست وزير انگليس در حالي که تاکيد کرد کشورش بدون اتحاديه اروپا و خارج از آن نيز زنده مي‌ماند، اين مساله را نپذيرفت که قصد وي ماندن در اتحاديه اروپا بدون توجه به نتيجه مذاکرات اصلاحات در اين اتحاديه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري فرانسه، ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس در کنفرانس سالانه «کنفدراسيون صنايع انگليس» گفت: بحث سر اين مساله نيست که آيا انگليس مي‌تواند خارج از اتحاديه اروپا دوام بياورد يا خير. البته که مي‌تواند خارج از اروپا زنده بماند.

کامرون در اين کنفرانس که بسياري از اعضاي آن نسبت به پيامدهاي اقتصادي خروج احتمالي انگليس از اتحاديه اروپا نگران هستند، افزود: بحث سر اين است که چطور مي‌توانيم شرايط اقتصادي بهتر و راحت‌تري فراهم کنيم.

در همين حال سخنراني کامرون توسط دو معترض متوقف شد. آنها ايستادند و شعار «صداي بروکسل» سر دادند؛ اقدامي که بيانگر ترديدي در ميان بدبينان به اتحاديه اروپا است چراکه آنها فکر مي‌کنند کامرون تصميمش را به نفع ماندن انگليس در اتحاديه اروپا اتخاذ کرده است.

قرار است کامرون امروز سه‌شنبه در نامه‌اي به دونالد تاسک، رئيس شوراي اروپا جزئيات بيشتري را درخصوص درخواست‌هاي اصلاحاتي انگليس پيش از برگزاري رفراندومي تا سال 2017 ميلادي مطرح کند.

کامرون بار ديگر در هشداري به رهبران اتحاديه اروپا گفت: اگر نتوانم به اين درخواست‌ها برسم، هيچ‌چيز را رد نخواهم کرد. اگر اين مشکلات حل نشوند، آن وقت انگليس از خود مي‌پرسد «آيا ما به اين سازمان تعلق داريم يا خير؟»

وي افزود: آيا اين سازمان آنقدر انعطاف‌پذير است تا مطمئن شود که کشورهاي داخل منطقه يورو مي‌توانند رشد کرده و موفق شوند و کشورهاي خارج از منطقه يورو همچون انگليس نيز مي‌توانند به آنچه که مي‌خواهند برسند؟

کامرون تاکيد کرد: برخي خواسته‌هاي انگليس مستلزم تغيير در معاهده‌هاي اتحاديه اروپا يا دست‌کم يک تعهد لازم‌الاجرا است مبني بر اينکه معاهده‌ها تغيير خواهند کرد.

کامرون به بهبود رقابت‌پذيري، عدالت بيشتر ميان کشورهاي عضو منطقه يورو و کشورهاي خارج از منطقه يورو، مسائل مربوط به حق حاکميت و استقلال و دشوارتر کردن اين مساله براي مهاجران که بتوانند ادعاي حقوق و مزايا کنند، به عنوان چهار حوزه‌اي که مي‌خواهد در آنها شاهد اصلاحات در اتحاديه اروپا باشد، اشاره کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس