یک خبرگزاری غربی به نقل از پژوهشگران امنیتی ادعا کرده است که مقام‌های اروپایی عملیاتی را برای مقابله با یک گروه هکری مرتبط با ایران، آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقام های اروپایی در حالی مقابله با یک گروه هکری را که ادعا کرده اند با ایران در ارتباط است، آغاز نموده اند که این نخستین عملیات از این نوع پس از توافق هسته ای تهران و قدرت های جهانی به شمار می رود.

این گروه هکری که از سوی کارشناسان امنیتی موسوم به "راکت کیتن" شده است، فعالیت خود را از اوایل سال 2014 میلادی آغاز کرده و اهداف سایبری و نظامی را هدف حملات سایبری خود قرار داده است.

رویترز  افزود: این اقدام احتمالا می تواند تلاش های تهران برای دسترسی به اطلاعات حساس از کشورهای رقیب مثل عربستان سعودی، اسرائیل، ترکیه آمریکا و ونزوئلا را با چالش روبرو کند.

کارشناسان امنیتی از یک شرکت نرم افزاری آمریکایی-اسرائیلی موسوم به "چک پوینت" اعلام کردند: 1600 هدف مهم شامل اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی، دانشمندان هسته ای اسرائیل، مقام های ناتو و مخالفان ایرانی هدف این حملات قرار گرفته اند.

این شرکت-آمریکایی اسرائیلی به مقام های انگلیسی، آلمانی و هلندی در خصوص این مساله اطلاع داده است. پلیس این کشورها نیز برای هدف قراردادن سرورهای کنترل و فرماندهی هکرهای سایبری اقدام کرده اند.

پلیس اروپا، اداره فدرال تحقیقات آمریکا اف بی آی و سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده اند.

این اقدامات در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارند امروز دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس