کد خبر 493221
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

مشاور امنيت ملي رژيم صهيونيستي اعلام کرد که نخست وزير اين رژيم قصد دارد در سفر خود به نيويورک و ديدار با رئيس جمهور آمريکا، چند طرح براي ارائه تسهيلات به فلسطيني‌ها با هدف ايجاد اعتماد ميان دو طرف ارائه کند.

به گزارش مشرق، به نقل از پايگاه خبري صدي البلد، يوسي کوهن، مشاور امنيت ملي رژيم صهيونيستي در ديدار و گفتگو با سفراي اتحاديه اروپا اعلام کرد که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم قصد دارد در ديدار امروز (دوشنبه) با باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا چند طرح براي فلسطينيان در راستاي ايجاد اعتماد ميان دو طرف ارائه کند.

منابع رسانه‌اي بدون اشاره به طرح‌هاي مذکور، تاکيد کردند که به دليل مخالفت برخي وزراي کابينه امنيتي و سياسي رژيم صهيونيستي با هرگونه امتيازدهي اسرائيل به فلسطين، هنوز در مورد اين طرح‌ها تصميم نهايي گرفته نشده است.

روز يکشنبه گذشته نتانياهو در نشستي با کابينه امنيتي و سياسي موضوع سفرش به آمريکا را بررسي کرد.

وي در اين نشست از وزراي کابينه مذکور خواست نظرات خود را در مورد موضوعاتي که بايد در ديدار با اوباما مطرح شوند، با وي در ميان بگذارند.

نتانياهو در گفتگو با وزراي اين کابينه، نيازهاي امنيتي اصلي را که قرار است در ديدار با رئيس جمهور آمريکا به عنوان بخشي از مذاکرات درباره به‌روز‌رساني توانمندي‌هاي ارتش اسرائيل مطرح کند، در ميان گذاشت.

نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست مذکور گفت: همراه با بسته‌اي از اقدامات اعتمادساز با طرف فلسطيني که شامل اقداماتي ميداني براي بهبود وضعيت منطقه کرانه باختري و ايجاد ثبات در آن است، به ديدار اوباما مي‌رود.

انتظار مي‌رود دو طرف در اين ديدار موضوعات اساسي و در راس آنها وضعيت امنيتي خاورميانه پس از توافق هسته‌اي ايران، مداخله نظامي روسيه در سوريه، نحوه برخورد با مساله فلسطين تا پايان دوره رياست جمهوري آمريکا و نيز تقويت قدرت داعش را بررسي کنند.

همچنين بخش مهمي از اين گفتگو به توافق هسته‌اي ايران و نحوه جبران آمريکا براي اسرائيل اختصاص دارد.

از جمله موضوعاتي که انتظار مي‌رود نتانياهو در اين ديدار مطرح کند، پيشنهاد نيوزيلند به شوراي امنيت درباره ازسرگيري مذاکرات دو طرف فلسطيني و اسرائيلي است.

طبق اين پيشنهاد شوراي امنيت دو طرف را به بازگشت به ميز مذاکرات دعوت خواهد کرد و همزمان از طرف فلسطيني مي‌خواهد شکايت خود را به دادگاه بين‌المللي لاهه ارائه نکرده و طرف اسرائيلي نيز ساخت و ساز در کرانه باختري را متوقف کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس