فرمانده سابق تیپ انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه بسیج مردمی سوریه با بیش از ۱۰۰ هزار عضو از افتخارات شهید همدانی است، گفت: بسیج مردمی نقش سازنده‌ای در سوریه ایفا خواهد کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار جعفر مظاهری در مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان با اشاره به یادگارهای ماندگار از سردار شهید حسین همدانی که اکنون در اختیار است، اظهار داشت: سردار همدانی بنیان‌گذار و نخستین فرمانده یگان انصارالحسین (ع) بوده که امروز باگذشت ۳۰ سال به یکی از یگان‌های قدرتمند سپاه تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه لشکر محمد رسول‌الله (ع) به همت شهیدان متوسلیان، شهبازی، همت و همدانی پایه‌گذاری شد، گفت: شهید همدانی نخستین فرمانده محورهای عملیاتی در عملیات فتح المبین و بیت‌المقدس بوده که ایستادگی‌ها و موفقیت‌های بسیاری داشته است.

فرمانده سابق تیپ انصارالحسین (ع) همدان و از هم‌رزمان شهید حسین همدانی با اشاره به این نکته که شهید همدانی بنیان‌گذار و فرمانده نخستین لشکر قدس گیلان نیز بوده، یادآور شد: شهید بزرگوار در بین مردم گیلان به یک اسطوره تبدیل‌شده و اگر بیشتر از مردم همدان شهید را دوست نداشته باشند کمتر نیز دوست ندارند و ۱۱ مراسم باشکوه در ۱۱ شهرستان گیلان برای شهید همدانی برگزار شد.

سردار مظاهر بابیان اینکه بسیج مردمی سوریه با بیش از ۱۰۰ هزار عضو از افتخارات شهید همدانی است، گفت: بسیج مردمی هم‌اکنون و آینده نقش سازنده‌ای در سوریه ایفا خواهد کرد.

وی گفت: سردار همدانی روزی وارد سوریه شد که دمشق در حال سقوط بود و مهاجمین تا چند صد متری کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند و اگر شهید همدانی نبود به‌طور حتم دمشق سقوط می‌کرد.

فرمانده سابق تیپ انصارالحسین (ع) همدان به یادگارهای شهید در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره و عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس زمانی در همدان آغاز به کارکرد که تنها در استان‌های مرزی تعریف‌شده بود و بااین‌وجود به‌عنوان سومین یا چهارمین استان با پیگیری‌ها و پشتیبانی‌های شهید همدانی فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار مظاهری در ادامه با اشاره به پیگیری‌های شهید همدانی در خصوص باغ‌موزه دفاع مقدس، یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از امکانات و تجهیزات موجود در باغ‌موزه حاصل پیگیری‌های اوست.

وی برپایی کنگره‌های بزرگداشت امیران، سرداران و شهیدان استان را آغاز یک عملیات بزرگ فرهنگی دانست و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا در سایر شهرستان‌ها از نتایج این کنگره‌هاست.

فرمانده سابق تیپ انصارالحسین(ع) همدان همچنین به برپایی هیئت رزمندگان ثارالله در سال ۱۳۶۰ و نیز موسسه خیریه ثارالله اشاره و عنوان کرد: امروز این هیئت به یک تشکیلات منسجم و قدرتمند به‌منظور اشاعه ارزش‌های عاشورایی تبدیل شده و موسسه خیریه ثارالله نیز با نیت کمک به افراد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سردار مظاهری با تأکید بر اینکه امروز عهد و پیمان می‌بندیم که از یادگارهای سردار همدانی حفاظت کنیم، افزود: شهید همدانی به‌عنوان رئیس مجمع پیشکسوتان و فرماندهان جهاد و شهادت استان همدان همواره باقی خواهند ماند.

لازم به ذکر است در این برنامه که با حضور خانواده‌های شهید همدانی و دیگر شهدای استان برگزارشده بود، برای دقایقی پیکر پاک شهید محسن فانوسی زینت‌بخش مجلس شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس