کد خبر 492931
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹

ستاره جدید شنای استرالیا هدفش را کسب مدال طلا در المپیک 2016 ریو اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «میچ لارکین» یکی از امیدهای کسب مدال طلا در مسابقات شنای المپیک خواهد بود. این شناگر 22 ساله استرالیایی در مسابقات شنای قهرمانی جهان در روسیه دو مدال طلا کسب کرد و در مسابقات جام جهانی امارات نیز بهترین رکوردهای شخصی‌اش را به ثبت رساند.

لارکین که با لقب «پسر شگفت‌انگیز» در دنیای شنا شناخته می‌شود، هدفش را کسب طلای المپیک ریو قرار داده و البته باید با رقیب سرسختی همچون «چاد لی‌کلوز» از آفریقای جنوبی جدال کند تا بتواند رکورد مایکل فلپس را به خود اختصاص دهد.

لی‌کلوز در المپیک 2012 و زمانی که توانست فلپس را شکست بدهد، 23 ساله بود و این همان سنی است که لارکین در زمان برگزاری المپیک 2016 ریو به آن خواهد رسید.

لارکین در جدیدترین مصاحبه خود اظهار داشت: فصل شگفت‌انگیزی بود. امیدوارم بتوانم به تمرینات خوبم ادامه بدهم و رقابت خوبی در 2016 داشته باشم.

این شناگر که مدال نقره 4 در 100 متر قهرمانی جهان را در کارنامه دارد به خوبی از سطح بسیار بالای رقابت‌های المپیک آگاه است. او در المپیک لندن نیز حضور داشت و حتی به فینال 200 متر کرال پشت نیز رسید اما در نهایت به عنوان هشتمی بسنده کرد.

لارکین در پاسخ به این سوال که آیا سال موفقیت آمیزی را در 2016 پیش رو دارد؟ گفت: عملکردم می‌گوید بله اما رقابت سختی خواهد بود. من در 100 متر دو رقیب سرسخت از فرانسه و آمریکا را پشت سر گذاشتم که احتمالاً باید باز هم با آنها در المپیک مسابقه بدهم، البته شناگران آمریکایی دیگری نیز حضور دارند و همچنین باید به ریوسوکه ایریه از ژاپن نیز اشاره کنم که تمرینات خوبی دارد و خیلی سریع مسابقه می‌دهد. شخصاً فکر می‌کنم که رکورد 100 متر در المپیک شکسته خواهد شد. در این بین کار در 200 متر کمی سخت تر است. من خیلی سخت برای پیشرفت بیشتر تلاش می‌کنم و اگر بتوانم در این زمان به هدفم برسم، معتقدم که می‌توانم به رکورد جهانی نزدیک شوم.

لارکین در بخش پایانی اشاره‌ای به گذشته کرد: مسابقات شنای المپیک 2000 سیدنی را از نزدیک تماشا کردم، جایی که اسطوره‌هایم یعنی یان تورپ و گرانت هاکت حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس