جمهوري اسلامي ايران قصد دارد در دور دوم مذاکرات وين که در خصوص تحولات سوريه برگزار خواهد شد شرکت کند.

به گزارش مشرق، رويترز نوشت: جمهوري اسلامي ايران قصد دارد در دور دوم مذاکرات وين که در خصوص تحولات سوريه برگزار خواهد شد شرکت کند.

ايران براي نخستين بار در آخرين روز اکتبر در وين در ميان بيش از بيست کشور درگير در پرونده سوريه شرکت کرده بود که در آن از مواضع دولت بشار اسد در غياب نمايندگان آن دفاع کرد.
جمهوري اسلامي براي نخستين بار در جلسه اي شرکت کرد که پرچم معارض به عنوان يکي از شرکت کنندگان در جلسه برافراشته شده بود.

علي اکبر ولايتي در حالي خبر از شرکت ايران در دور دوم مذاکرات وين داد که پيش از اين تهران از طريق حسين اميرعبدالهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه خود گفته بود اين کشور در صورت صلاح ديد از مذاکرات خارج مي شود.

ايران معتقد است عربستان سعودي نقش مخربي را ايفا مي کند و اين کشور به دنبال جدول زماني براي خروج بشار اسد از قدرت است . مساله اي که براي ايراني ها به عنوان خط قرمز مطرح شده و گفته مي شود تهران خواهان تعيين سرنوشت مردم سوريه توسط خودشان است.

ولايتي در خصوص مذاکرات وين گفته است : ما از سوريه به عنوان يک همپيمان نه در عرصه نظامي بلکه در عرصه سياسي نيز حمايت مي کنيم .

دولت بشار اسد طي پنج سال گذشته با مجموعه جريان هاي تروريستي در که سوي ترکيه و قطر حمايت مي شوند در جنگ بوده است و مستشاران نظامي ايران به همراه جنگجويان حزب الله لبنان ارتش بشار اسد را در مقابل تروريست ها حمايت کرده اند.

در همين حال عربستان سعودي به عنوان يکي از حاميان تروريسم در جهان در حال حاضر همراه اخوان المسلمين ترکيه براي مشخص کردن جايگاه تروريست هاي داعشي در سوريه تلاش مي کنند که اين مساله به کارشکني از سوي تهران تعبير شده است.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس