معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حدود 78 درصد زنان ایرانی از نظر اقتصادی غیرفعال هستند .

 به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی در حاشیه سفر به آذربایجان غربی، با اشاره به ثابت ماندن نرخ مشارکت اقتصادی زنان ایرانی در 40 سال گذشته افزود: 12 درصد از کل جامعه زنان کشور مشاغل رسمی داشته و 19 میلیون نفر نیز خانه دار هستند.

ی با بیان اینکه ارزش گذاری کار و مشاغل خانگی در کشور مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: باید این ارزش گذاری و تاثیر کار خانگی بانوان بر خانواده و جامعه محاسبه شود تا میزان واقعی نرخ مشارکت محاسبه شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین بیان کرد: در سرشماری های رسمی کشور زنان روستایی کشاورز خود را شاغل محسوب و معرفی نکرده اند و مجموعه برخی از این عوامل موجب شده تا نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سطح پایین ثبت شود.

مولاوردی با تشریح و مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی رسمی زنان در 40 سال گذشته گفت: ازسال 55 تاکنون هرچند شرایط زندگی بسیار تغییر کرده ولی به رغم افزایش دانش آموختگی بانوان ایرانی، در نرخ مشارکت اقتصادی زنان تغییر محسوسی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری و تحولات بازار اشتغال، بیکاری زنان دو برابر مردان است، افزود: چالش اصلی ما نرخ مشارکت رسمی می باشد که تقریبا ثابت مانده است.

وی اظهار کرد: با مرکز آمار ایران مذاکراتی انجام شده تا تغییری در پرسشنامه ها و جمع آوری اطلاعات مربوط به اشتغال انجام شود.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای شرکت در مراسم اختتامیه نشست سازمانهای مردم نهاد شمال غرب کشور و دیدار با زنان نخبه استان، به آذربایجان غربی سفر کرده است.

برنامه سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و این دیدارهای وی شب گذشته به پایان رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    ا 28 درصد اینقدر طلاق داریم اگه اضافه بشه خدا به خیر بگذرونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس