با گذشت حدود یک ماه از عرضه تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل آندروید به بازار، تنها 0.3 درصد از کاربران به استفاده از اندروید 6 روی آورده‌اند.

به گزارش مشرق، بررسی‌هایی که توسط خود گوگل صورت گرفته نشان می دهد که Marshmallow (اندروید 6)توانسته تنها توجه تعداد اندکی از کاربران را به خود جلب کند. نسخه قبلی سیستم عامل آندروید یعنی Lollipop که نسخه های 5 و 5.1 را شامل می‌شد هم اکنون بر روی 25.6 درصد از گوشی ها و تبلت های آندرویدی نصب شده است.
 
این رقم در ماه سپتامبر برابر با 21 درصد بود و این رشد نشان می دهد که Lollipop فعلا محبوب تر از برخی نسخه های دیگر اندروید است. KitKat یا نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید در حال حاضر پرطرفدارترین نسخه از سیستم عامل اندروید است که بر روی 37.8 درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های آندرویدی نصب شده و رتبه دوم محبوبیت هم با نصب بر روی 29 درصد از محصولات آندرویدی مربوط به نسخه4.1 و 4.2 و 4.3 این سیستم عامل یا Jelly Bean است.
 
3.3 درصد از کاربران آندروید هم از Ice Cream یا همان نسخه های 4.0.3  و 4.0.4 و 3.8 درصد هم از نسخه قدیمی تر  Gingerbread یعنی نسخه 2.3.3  تا 2.3.7استفاده می‌کنند.
 
تنها 0.2 درصد از کاربران از نسخه خیلی قدیمی 2.2 یا Froyo استفاده می‌کنند. گوگل آمار یادشده را از طریق فروشگاه Play Store خود جمع آوری می‌کند و بنابراین میزان استفاده از نسخه های قدیمی تر آندروید از این طریق قابل دسترس نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس