پرسپولیس با خوزه پرتغالی نیم فصل اول لیگ دوازدهم را در کما به سر برد و حالا باید با حکم فیفا به خاطر نتایج ضعیفی که با این پرتغالی گرفته بیش از 5 میلیارد تومان از بیت المال را تقدیم این آقا کند.

داستان پرسپولیس/بيهوده گران، بيهوده پردردسرگروه ورزشی مشرق - پرسپوليس در دوازدهمين دوره ليگ‌برتر عاقبت‌به‌خير نشد. مانوئل خوزه (ژوزه) پرتغالي خيلي از اوقات ذهنش مشغول درگيري‌هايش با كارلوس كي‌روش بود، با اين حال هنوز هم مديرعامل آن زمان پرسپوليس- رويانيان- مي‌گويد خوزه مربي بدي نبود و يك مربي و يك بازيكن معروف باعث ناكامي‌اش شدند.

حالا مانوئل با شكايت از باشگاه قرمزها پرسپوليس را دچار مشكلي عظيم كرده است. سرخپوشان پايتخت براي فرار از كسر امتياز فيفا بايد يك‌ميليون و 377هزار يورو به مانوئل خوزه و سه دستيارش پرداخت كنند.

اينكه ميزان واقعي طلب خوزه و دستيارانش تنها 412هزار و 500يورو است، يك نكته است و اينكه خسارت عدم‌دريافت مبلغ مذكور 853هزار يورو است، مساله ديگر.

به هر تقدير با يك حساب و كتاب ساده مي‌توان دريافت دوازدهم شدن با خوزه- در نيم‌فصل نخست ليگ دوازدهم- پرسپوليس را دچار چه ضرر مالي بزرگي كرده است.

6شكست و 6تساوي در 17ديدار

پرسپوليس اگر در اعتراض به راي مذكور به نتيجه نرسد بايد به نرخ امروز بازار پنج ميليارد و 292ميليون و 310هزار تومان به خوزه و دستيارانش پرداخت كند. اين در شرايطي است كه سالانه پنج درصد به مبلغ اصلي بدهي اضافه شده و مي‌شود.

اما مانوئل در پرسپوليس چه عملكردي از خود برجاي گذاشت؟

مانوئل پرتغالي اولين‌بار دوشنبه 13آذرماه سال1391 روي نيمكت پرسپوليس نشست. جالب اينكه در نخستين هفته ليگ تعويض او طلايي از آب درآمد. سه‌سال و سه‌ماه و 19روز قبل جواد كاظميان چهار دقيقه پس از ورودش به زمين گل پيروزي پرسپوليس را(89) برابر نفت ‌آبادان زد.

با اين حال در ادامه اوضاع بر وفق مراد خوزه و پرسپوليس نبود. تيم خوزه طي 17ديدار، شش مرتبه باخت و شش بار به تساوي برابر رقبا رضايت داد تا 21امتياز بگيرد و تيم دوازدهم نيم‌فصل شود.

پرسپوليس با خوزه به فجر(هفته دوم در تهران) 3 بر 2، صبا(هفته چهارم در تهران) 2 بر صفر، داماش(هفته پنجم در رشت) يك بر صفر، سپاهان(هفته نهم در فولادشهر) 2 بر صفر، مس(هفته دوازدهم در كرمان) 2 بر يك و تراكتورسازي(هفته هفدهم در تهران) يك بر صفر باخت و شايد شكست خانگي آخر برابر تبريزي‌ها عاملي بود براي رفتنش از فوتبال ايران.

دقيقه‌اي 35ميليون ريال هزينه پرسپوليس براي دوازدهم شدن

تيم  خوزه طي 1530دقيقه، 20گل زد و 17گل خورد. به عبارت ساده‌تر خط آتش پرسپوليس با خوزه هر 76.5 دقيقه يك گل زد و هر 90دقيقه يك گل خورد.

در واقع مي‌توان محاسبه كرد تيم 21امتيازي پرسپوليس براي رسيدن به رتبه دوازدهم جدول بايد امروز به ازاي هر دقيقه سه‌ميليون و 459هزار تومان هزينه كند.

طبيعي است كه مي‌توان حساب كرد پرسپوليس با خوزه نه‌تنها از نظر فني عملكردي قابل قبول نداشته كه از نظر مالي دچار خسران فراوان شده است.

يحيي كم‌خرج و بي‌ادعا

به گزارش مشرق، پس از خوزه، يحيي گل‌محمدي- يك نيم‌فصل- سرمربي پرسپوليس شد. مربي فعلي ذوب‌آهن در نيم‌فصل دوم ليگ دوازدهم طي 17ديدار به هفت پيروزي و هشت تساوي دست پيدا كرد تا تنها دو مرتبه رنگ شكست را ببيند.

 پرسپوليس با يحيي 29امتياز گرفت تا به رده هفتم ليگ دست پيدا كند. اگر چه كه رقم دقيقي از مبلغ قرارداد يحيي و پرسپوليس در اختيار نيست اما بي‌شك دريافت گل‌محمدي از قرمزها به 800ميليون تومان نرسيده است. يعني چيزي حدود 500هزار تومان در دقيقه!

جدول عملكرد مانوئل خوزه و يحيي گل‌محمدي در پرسپوليس(ليگ دوازدهم)

مربي

تعداد بازي

برد

مساوي

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتياز

رتبه در جدول

مانوئل خوزه

17

5

6

6

20

17

3+

21

دوازدهم

يحيي گل‌محمدي

17

7

8

2

21

14

7+

29

هفتم


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایی خوب امتیاز گرفته ...
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    شما یه پرونده کار کنین تحت این عنوان مدیران عامل و مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس در سی سال گذشته به تفکیک عملکرد و دستمزد و مدت قرار داد چند صد ملیارد تومن برای مربیان خارجی این دو تیم خرج شد بدون کمترین بازدهی فقط لیست کنین سر آدم سوت می کشه
  • مهدی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    الان یعنی خیلی بهتر امتیاز گرفته 4 برد 3 مساوی 4 باخت 16 زده 15 خورده
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    مردی که جز دردسر چیزی برای پرسپولیس نداشت...واقعا
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    اقا چرا یحیی که بهترین مربیه ایرانه برنمیگردونید پرسپولیس.بخدا فقط یحیی این تیمو جمع میکنه
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعا چه کردند رویانیان و شیرینی. جواب اونهمه هزینه و بدهی رو کی میخواد بده؟ اگه پرسپولیس به این وضع افتاده مسببش رویانیانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس