معاون وزیرخارجه روسیه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان بر ضرورت حضور ایران در نشست بعدی وین در مورد سوریه تاکید کرد و نقش کشورمان را در کمک به حل بحران سوریه اساسی برشمرد.

به گزارش مشرق، معاون وزیرخارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان امروز در تماس تلفنی، درباره آخرین تحولات یمن و سوریه و نتایج نشست وین درباره سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان، باگدانوف را در جریان گفتگوهای اخیر خود با فیصل مقداد قائم مقام وزیرخارجه سوریه قرار داد و اظهار داشت: دمشق ضمن تأکید بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم، از پروسه سیاسی مبتنی بر محوریت رأی مردم و بدور از مداخله خارجی، استقبال و حمایت می کند.

وی اظهار داشت: سوریه انتظار دارد در هرگونه حل و فصل سیاسی ضرورت التزام کشورها به خصوص همسایگان به قطعنامه های ضدتروریستی شورای امنیت مورد تاکید قرار گیرد.

باگدانوف بر ضرورت حضور ایران در نشست بعدی وین در مورد سوریه تاکید کرد و نقش کشورمان را در کمک به حل بحران سوریه اساسی برشمرد.

دو طرف با تاکید بر نقش سازمان ملل در حل بحران سوریه، در خصوص چگونگی ادامه رایزنیها درباره نشست وین، مشورت و تبادل نظر کردند.

موضوع یمن و اهمیت ازسرگیری گفتگوهای سیاسی داخلی در یمن و ضرورت آتش بس و لغو محاصره انسانی این کشور از دیگر مباحث این گفتگوی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت توقف بی حاصل تجاوزات سعودی و امارات به یمن ، توجه به حل بحران سوریه را بدون توجه به کشتار مردم مظلوم یمن سیاست متعارض غرب خواند.
وی افزود تهران از حل سیاسی بحران یمن حمایت و بار دیگر تاکید می کند که یمن برنده نظامی نخواهد داشت.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس