سخنگوي کاخ سفيد مدعي شد دولت اوباما قصد ندارد راه حل نظامي را به سوريه تحميل کند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشييتدپرس؛ "جاش ارنست،" سخنگوي کاخ سفيد، اظهار داشت: "باراک اوباما،" رئيس جمهور آمريکا، به روشني گفت که ماموريت در سوريه چيست، نيروهايي که به سوريه مي روند نيروهاي عمليات ويژه آمريکايي هستند که مشغول عمليات آموزشي و مستشاري و کمکي مي شوند، معني اين کار اين است که ما به دنبال توانمند کردن نيروهاي محلي در داخل سوريه هستيم تا اين نيروها بهتر با داعش مبارزه کنند.

وي در ادامه افزود: ما به طريق مختلف کمک خود را به اين نيروها ارائه کرديم که شامل تامين تجهيزات براي آنها مي شود و نيز حملات هوايي براي حمايت از عمليات اين نيروها است.


ارنست گفت: رئيس جمهور آمريکا معتقد است که با اختصاص شمار نسبتا اندکي از نيروها که کمتر از پنجاه نفر هستند، اين نيروها مي توانند تقويت کننده باشند و تلاش هاي نيروهاي محلي در ميدان را تقويت کنند.

وي در خصوص ماموريت خلبانان بمب افکن هاي آمريکايي در سوريه گفت: آمريکا نمي تواند يک راه حل نظامي را براي مشکلات درون سوريه تحميل کند. ما اين رويکرد را در دولت قبلي تجربه کرديم که مي خواست يک راه حل نظامي را به عراق تحميل کند، اين راه حل به نفع کشورعراق نبود. رئيس جمهور اکنون رويکردي متفاوت گرفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس