کد خبر 491303
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

براساس‌ اطلاعات دوربين‌هاي نظارت تصويري و سامانه‌هاي هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غير از محورهاي مسدود و ممنوع ذکر شده در اين گزارش بقيه محورهاي مواصلاتي کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادي ‌جريان دارد.

به گزارش مشرق، کل تردد ثبت‌ شده‌ در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرين اطلاعات دريافتي از 1363 ترددشمار فعال در محورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل 12.7 درصد افزايش را نشان مي‌دهد؛ در همين مدت همچنين سهم وسايل نقليه سنگين در ترافيک راه‌ها 19 درصد، اوج تردد بين ساعات 17 تا 18 و کمترين تردد بين ساعات 4 تا 5 صبح صورت پذيرفته که هموطنان‌ با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب کنند.

‌آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌،‌‌‌ آزادراه کرج-قزوين، آزادراه ‌قزوين-کرج،‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه ساوه-‌تهران‌، آزادراه تهران-ساوه، مسير پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت، ‌محور‌هاي ‌تهران-شهريار‌ و شهريار-تهران‌، آزادراه زنجان-قزوين‌‌ و محور کرج-ماهدشت و ماهدشت-کرج‌‌ در 24 ساعت گذشته بيشترين ترافيک را داشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌‌ها تا روز ‌جمعه 15 آبان‌ 94
‌تردد موتور سيکلت تا ساعت 24:00 روز جمعه 15/08/94 از محورهاي کرج – چالوس‌، هراز، فيروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع‌ است.‌

تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14:00 الي ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 15/08/94 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ ‌‌با اعلام مأمور‌ان پليس راه در محل تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 الي ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 15/08/94 از 15 کيلومتري جنوب مرزن آباد (دزدبن‌) به سمت کرج يک‌طرفه خواهد بود.

در محور کندوان‌ تردد انواع تريلر‌، کاميون و کاميونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع ‌است.

در محور هراز‌ تردد همه تريلرها کماکان ممنوع ‌است همچنين ‌تردد ‌کاميون‌ها و کاميونت‌ها از ساعت 08:00 الي 24:00 ‌امروز و جمعه پيش‌ِ رو ممنوع ‌است.

در محور فيروزکوه‌ تردد همه تريلرها از ساعت 08:00 الي 24:00 روز جمعه مورخ‌ 15/08/94 ‌از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع ‌است.

ممنوعيت تردد به دليل مداخلات جوي‌
محور شمشک - ديزين واقع در استان‌هاي البرز و تهران‌‌ تا اطلاع بعدي به دليل بارش باران و احتمال ريزش کوه‌ مسدود‌ است‌.

‌محور سروآباد - پاوه ‌واقع در استان کردستان‌ از ساعت 22:00 مورخ 7 آبان 94 تا اطلاع بعدي به دليل بارش شديد باران‌ ريزش کوه و نبود ايمني کافي مسدود ‌است.

محدوديت تردد به دليل عمليات کارگاه جاده‌اي در آزادراه تهران-کرج-قزوين‌‌
در باند شمالي آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوين‌ مقطع واقع در استان البرز تا روز 30 آبان 94 ‌روزهاي شنبه تا سه‌شنبه هر هفته‌ از ساعت 07:00 تا 15:00 به غير از روزهاي چهارشنبه‌، پنجشنبه‌، جمعه و ايام تعطيلات رسمي به دليل اجراي عمليات لکه‌گيري و روکش آسفالت حدفاصل ‌تير 200 تا پل کلاک‌ تردد همزمان با اجراي عمليات و با رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.

آزادراه‌هاي تهران ـ کرج ـ قزوين و بالعکس (‌باند شمالي و جنوبي‌) مقطع واقع در استان البرز تا 19 آبان 94 ‌روزهاي يکشنبه تا سه‌شنبه هر هفته‌ از ساعت 23:30 تا 04:00 بامداد به دليل اجراي عمليات تعريض پل فرديس‌ انسداد باند شمالي و هدايت بار ترافيکي به بلوار شهيد چمران کرج و همچنين انسداد باند جنوبي و هدايت آن به ميدان شهيد سلطاني و جاده مخصوص انجام مي‌شود.

محدوديت تردد به دليل عمليات کارگاه جاده‌اي در آزادراه تهران-قم
در آزادراه تهران ـ قم و بالعکس تا پايان سال 94 تردد هرگونه وانت بار‌‌ حدفاصل پل شهيد کاظمي (آزادگان) تا خروجي حسن‌آباد و بالعکس ممنوع است؛ تردد از محورهاي قديم تهران-قم و احمدآباد مستوفي انجام مي‌شود.

ممنوعيت تردد به‌ تفکيک يا اولويت وسايل نقليه‌
در محور کرمان ـ راين ـ حسين آباد ـ جيرفت (ساردوئيه ـ جيرفت)، واقع در استان کرمان به‌ دليل مداخله با ترافيک شهري‏ و تردد در جاذبه‌هاي گردشگري و عبور 23 کيلومتري از مسير فرعي، تردد خودروهاي سنگين و حاملان فرآورده‌هاي نفتي ممنوع و مسير جايگزين محور ترانزيت کرمان ـ دهبکري ـ جيرفت معرفي مي‌‌شود؛ تردد وسايل نقليه سواري در محور فوق بلامانع است.

ممنوعيت تردد به دليل عمليات کارگاه جاده‌اي‌‌
محور بيرانشهر - بروجرد واقع در استان لرستان از روز 18 آبان تا 20 آبان 94، ساعت 8 الي 16 ‌به‌دليل اجراي عمليات ‌ريزش برداري‌ حدفاصل کيلومتر 20 ‌تا 25‌ مسدود است و تردد از مسير خرم‌آباد - بروجرد انجام مي‌شود.

در محور کرج - چالوس (‌کندوان) واقع در استان‌هاي ‌البرز و مازندران‌‌ تا روز 30 آذر 94 ‌روزهاي شنبه تا سه‌شنبه غير از ايام تعطيلات رسمي، هر هفته‌ از ساعت 7 تا 17 به ‌دليل اجراي عمليات لکه‌گيري و روکش آسفالت ‌حدفاصل تونل کندوان تا ميدان امير کبير‌ تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.

بزرگراه تهران ـ فيروزکوه واقع در استان تهران روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الي 18 به غير از ايام تعطيلات رسمي به دليل اجراي عمليات روکش آسفالت حدفاصل آبسرد تا پل شلمبه تردد با اعمال محدوديت ترافيکي در يک خط عبور (يک سوم مسير) همزمان با اجراي عمليات، انجام مي‌شود.

در ‌محور هراز روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الي 18 به غير از ايام تعطيلات رسمي به دليل اجراي عمليات روکش آسفالت حدفاصل شهر آبعلي تا رستوران مرمر تردد با اعمال محدوديت ترافيکي در يک خط عبور (يک سوم مسير) همزمان با اجراي عمليات، انجام مي‌شود.
محور آزاد‌راه مشهد - باغچه (باند رفت و برگشت)‌ واقع در استان خراسان رضوي تا روز 30 آذر 94 ساعت 6 تا 18 ‌به‌ دليل اجراي عمليات آسفالت حفاظتي در کيلومتر صفر تا 39 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات و با محدوديت و رعايت احتياط انجام مي‌شود.

در محور مشهد – فريمان واقع دراستان خراسان رضوي از مورخ 10 مهر تا 10 دي 94 بين ساعات‌ 7 تا 17 ‌به‌دليل اجراي عمليات مرمت و اجراي آسفالت حفاظتي‌ حدفاصل کيلومتر 0 تا 20 تردد همزمان با اجراي عمليات با محدوديت و رعايت احتياط انجام مي‌شود.

در محور کمربندي نيشابور - مشهد (باند رفت) ‌از 25 مهر تا 25 آذر 94 بين ساعات 7 تا 17 ‌به‌ دليل اجراي عمليات بهسازي‌ حدفاصل کيلومتر 300+3 تا 900+7 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات، با محدوديت و رعايت احتياط انجام مي‌شود.

‌محور مشهد - سرخس ‌واقع دراستان خراسان رضوي‌ از مورخ 11 آبان تا 14 آبان 94‌ ساعت 8 تا 17 ‌به‌ دليل اجراي عمليات حفاري و پرس افقي و نصب ترانس تک فاز ‌کيلومتر 129، تردد همزمان با اجراي عمليات،با محدوديت و رعايت احتياط انجام مي‌شود.

مسافران مي‌توانند براي دريافت اطلاعات تفصيلي راه‌ها و خلاصه آخرين وضعيت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پيامک کنند و يا با شماره‌هاي 141 و 88925252 تماس بگيرند.

* توصيه‌‌هاي ايمني در رانندگي
‌رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زياد‌ جبران نکنند.

‌رانندگان با رعايت اصول ايمني، سفري‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسيدن به مقصد هم بخشي از سفر است، بهتر است مسافران از اين زمان هم براي بهره‌مندي سفر خود استفاده کنند و فقط به رسيدن به مقصد نينديشند.

طبق آمار بسياري از تصادفات رانندگي ‌در فاصله 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد؛ راکبان موتورسيکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشيه راه‌‌ها، همه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت کرده و احتياط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

از عابران پياده‌ در حاشيه شهرها تقاضا مي‌شود تا حد امکان در حاشيه جاده تردد نکنند و عبور عرضي از جاده نداشته باشند‌.

بيشترين تصادفات رانندگي که در 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد مربوط به راکبان موتورسيکلت و عابران پياده است؛ از رانندگان وسايل نقليه خودرويي تقاضا مي‌شود احتياط را بسيار بيشتر در اين مسير‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

رانندگان عدم تخطي از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را هميشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بيش از 50 درصد تصادفات رانندگي به دليل تخطي از سرعت مطمئنه و سبقت غيرمجاز رخ مي‌دهد. رانندگاني که قصد تردد در محورهاي سردسير و کوهستاني دارند، حتماً تجهيزات زمستاني و زنجير چرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر، از وضعيت جوي جاده‌ها از طريق مرکز مديريت راه‌ها، آگاه شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس