کد خبر 491198
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

محمد خاکپور 24 بازیکن را به اردوی تیم‌ملی امید فراخواند درحالی که نگاه این مدافع اسبق تیم‌ملی به سرخابی‌ها ویژه بوده و بررسی اسامی مردان آینده‌دار دعوت شده به اردو و عملکرد آنها اگرچه که نشان می‌دهد در اکثر پست‌‌ها شرایط تیم رضایتبخش است.

25 درصد تیم‌ملی امید سرخابی شدگروه ورزشی مشرق - اردوی تیم ملی امید از امروز با حضور 24ربازیکن حاضر در لیست کادر فنی آغاز خواهد شد. خاکپور سرمایه خوب و نسبتا باتجربه‌ای را در تیم زیر 23 سال در اختیار خواهد داشت و این امیدوارمان می‌کند تا فوتبال ایران بعد از 4 دهه دوباره در المپیک آفتابی شود.

بررسی اسامی مردان آینده‌دار دعوت شده به اردو و عملکرد آنها اگرچه که نشان می‌دهد در اکثر پست‌‌ها شرایط تیم خاکپور رضایتبخش است اما در یکی، دوبخش پرسش‌هایی مطرح خواهد شد.

سرخابی‌ها 6 تایی شدند

6 بازیکن از استقلال و پرسپولیس‌ وارد لیست امیدها شده‌اند. مردانی که اکثر آنها در جریان دیدارهای لیگ نمایشی قابل تقدیر داشتند.

نوراللهی و چشمی: احمد نوراللهی و روزبه چشمی از بازیکنان قابل اتکا برای کادرفنی پرسپولیس‌ و استقلال هستند.

 این دو در پست هافبک دفاعی از بهترین‌های حال حاضر فوتبال ما هستند.

نوراللهی در 8 بازی این فصل پرسپولیس‌ حضور داشته و البته که وارد ترکیب اصلی تیم برانکو شده است. احمد فصل پیش هم 17 مرتبه به ترکیب اصلی پرسپولیس‌ راه پیدا کرده بود.

روزبه چشمی هم توانایی بازی در دو پست مدافع میانی و هافبک دفاعی را دارد. خرید این فصل آبی‌ها جدا از حضور 90 دقیقه‌ای‌اش در داربی پایتخت 8 بازی 90 دقیقه‌ای دیگر هم در لیگ برای تیم پرویز مظلومی انجام داده است.

کریمی و اسماعیلی: فرشید اسماعیلی 21 ساله و محسن کریمی از استقلال دیگر سهمیه‌های آبی تیم امید هستند.

اسماعیلی فقط 72 دقیقه برای استقلال در لیگ جاری بازی کرده اما طی این مدت یک گل تماشایی به سپاهان زده است.

محسن کریمی هم در فاز هجومی یک مهره کارآمد خواهد بود. این جوان ساروی فقط 18 دقیقه داربی اخیر پایتخت را تجربه کرد اما طی 356 دقیقه برای استقلال 2 گل به استقلال اهواز و گسترش زد.

حیدریه و کمندانی: پرسپولیس‌ به جز نوراللهی، وحید حیدریه مدافع و میلاد کمندانی در خط هافبک را به تیم امید داده است.

حیدریه این فصل فقط 51 دقیقه شانس بازی برابر سپاهان را پیدا کرد. این مدافع روز گذشته در جام‌حذفی هم 120 دقیقه برای پرسپولیس‌ بازی کرد. هرچند که سرخ‌ها 2 بر صفر به میزبان خود ذوب‌آهن‌ باختند.

میلاد کمندانی در پست هافبک میانی از جمله آینده‌دارهای فوتبال ماست. این بازیکن 109 دقیقه برای پرسپولیس‌ برانکو در لیگ برتر توپ زده در حالی که فقط برابر پدیده (هفته اول) 61 دقیقه شانس مناسب بازی داشت.

مهاجمان به درد بخور

در اردوی تیم امید چند مهاجم به درد بخور حضور خواهند داشت. مهاجمانی با کیفیت‌های گوناگون اما کارساز.
امیرارسلان مطهری: فصل قبل برای نفت، طی 26 هفته تنها 7 بازی – به عنوان بازیکن اصلی- انجام داد اما توانست 8 گل به ثمر برساند.

ارسلان در لیگ جاری 7 بازی انجام داده تا طی 358 دقیقه یک گل به راه‌آهن بزند.

دانیال اسماعیلی‌فر: چند روز قبل گل آخر عجیب‌ترین بازی فصل را برای ذوب‌آهن‌ زد. این بازیکن در دقیقه 92 گل تساوی دیدار هفته دهم تراکتورسازان برابر نصف‌جهانی‌ها را وارد دروازه محمدرضا اخباری کرد تا بازی در نهایت 4-4 خاتمه پیدا کند.

حسین فاضلی: اگرچه در فصل جاری لیگ پانزدهم فقط 2 بار وارد ترکیب اصلی سپاهان شده و طی 165 دقیقه گلی به ثمر نرسانده اما نشان داده است در فاز هجومی مهره‌ای کارآمد خواهد بود.

مدافعان جویای نام

چند مدافع جویای نام این شانس را خواهند داشت تا در جمع امیدها بیشتر به چشم بیایند.

حجت حق‌وردی: عصر روز گذشته در دیدار نفسگیر پرسپولیس‌ - ذوب‌آهن‌ از جمله خوب‌های تیم اصفهانی در فاز دفاعی حجت حق‌وردی بود که این فصل در 4 بازی وارد ترکیب اصلی ذوب‌آهن‌ شد تا 404 دقیقه لیگ پانزدهم را تجربه کرده باشد.

سیدجلال عبدی
: از جمله خوب‌های استقلال‌صنعتی است. در 9 بازی فصل حضور داشته در حالی که 8 مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم عبدا... ویسی شده است. عبدی از جمله مردانی است که بهترین خط دفاعی لیگ پانزدهم را تشکیل داده‌اند.

صائب محبی: برای ذوب‌آهن‌ در لیگ جاری 109 دقیقه بازی کرده. صائب 44 دقیقه برای پرسپولیس‌ و 65 دقیقه مقابل استقلال اهواز به میدان آمده است.

دست پر خاکپور در میانه میدان

در میانه میدان دست خاکپور خالی نیست. کادرفنی تیم‌ملی امید بازیکنانی را در خط هافبک به اردو فراخوانده است که خصوصیات متفاوتی دارند.

رضا علیاری: هافبک تیم نفت که توانایی بازی کردن در پست هافبک دفاعی و حتی ایفای نقش در قالب یک مدافع را هم دارد. رضا 21 سال دارد و برابر ذوب‌آهن‌، راه‌آهن و استقلال‌صنعتی به میدان آمده است.

احسان پهلوان: خصوصیات تهاجمی‌اش قابل‌تقدیر است. این فصل 10 بازی لیگ برتری برای ذوب‌آهن‌ انجام داده در حالی که 9 مرتبه وارد ترکیب اصلی این تیم شده است. احسان 2 گل هم به استقلال و تراکتورسازی زده است.

علیرضا نقی‌زاده: این هافبک تبریزی در 10 بازی برای سیاه‌جامگان وارد میدان شده است. علیرضا هفته نهم لیگ یک گل تماشایی به سوشا مکانی و پرسپولیس‌ زد.

محمد دانشگر: هافبک 185 سانتی‌متری نفت 4 بازی در لیگ پانزدهم انجام داده است. دانشگر فصل قبل در دیدار حساس لیگ یکی فجرشیراز برابر فولاد نوین اهواز با گل دقیقه 55 خود تساوی یک – یک را به پیروزی فجر تبدیل کرد.

علی عبدا...زاده: دومین لیگ یکی امیدها بعد از محسن‌زاده گلر خونه به خونه بابل است.
عبدا...زاده در 7 بازی لیگ جاری آزادگان برای نفت آبادان به میدان آمد و طی 606 دقیقه یک گل هم (هفته اول) به ایرانجوان بوشهر زده است.

شاهین ثاقبی: برای تراکتورسازی 8 بازی انجام داده و یک گل برابر ذوب‌آهن‌ (هفته دهم) به ثمر رسانده است.

مهرداد محمدی: هافبک 22 ساله راه‌آهن در هر 11 هفته لیگ جاری وارد ترکیب اصلی لکوموتیورانان شده تا یکی از پدیده‌های فصل لقب بگیرد.

مهرداد طی 988 دقیقه 6 گل وارد دروازه فولاد، تراکتورسازی، صبا(2) و استقلال اهواز (2) کرده است.

ماهان رحمانی: هافبک 19 ساله تیم سایپا و مجید جلالی این فصل فقط 2 دقیقه مقابل پرسپولیس و فولاد به میدان آمده است. ماهان فصل قبل در سایپا 222 دقیقه شانس بازی پیدا کرده بود.

رضا کرملاچعب: این هافبک- مهاجم جنوبی هنوز برای گسترش فولاد به میدان نرفته است. قابل تامل اینکه گفته می‌شد شکارچی فصل قبل دروازه پرسپولیس‌، شاید برای نفت مسجدسلیمان لیگ یکی همچنان بازی کند اما در سطح دوم فوتبال ایران هم خبری از او نشد.

به این ترتیب تعداد بازیکنانی که در تیمی توپ نمی‌زنند اما موردتوجه محمد خاکپور قرار گرفته‌اند، با احتساب نام‌های امیر عابدزاده و کرملاچعب به عدد 2 رسید.

اوضاع نگران‌کننده دروازه

محمدرضا اخباری انتخاب اول خاکپور برای حراست از دروازه تیمی است که قصد رسیدن به المپیک ریو 2016 را دارد.

با این حال وقتی کارلوس کی‌روش ترجیح می‌دهد اخباری جوان را ذخیره علیرضا حقیقی در تیم بزرگسالان قرار دهد، باید به فکر گزینه‌های دیگر بود.

خاکپور امیر عابدزاده، علی محسن‌زاده و گودرز داوودی را به عنوان دروازه‌بان فراخوانده است.
این در شرایطی است که پسر احمدرضا عابدزاده مدت‌هاست بدون تیم مانده است.

وضع گلر دوم یعنی محسن‌زاده هم بهتر از امیر نیست. این دروازه‌بان انتخاب سوم میثاقیان در تیم دسته اولی خونه به خونه بابل است. گلر سابق نفت هنوز یک دقیقه هم در فصل جاری لیگ آزادگان شانس بازی پیدا نکرده است.

سومین دروازه‌بان حاضر در اردوی امروز امیدها گودرز داوودی است. دروازه‌بان 22 ساله متولد شهر اهواز و تیم استقلال‌صنعتی که البته در فصل جاری لیگ برتر بازی نکرده است.

داوودی فصل یک، یک بازی با پیراهن نفت مسجدسلیمان برابر ملوان بازی کرد که منجر به شکست یک بر صفر جنوبی‌ها شد، در ایستگاه 30 لیگ چهاردهم ضربه دقیقه 91 فرزاد حاتمی وارد دروازه داوودی شد تا اولین و آخرین تجربه لیگ برتری او منجر به شکست شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    مشرق کاش که سمت و جهت مدافعین و هافبک ها رو هم میگفتی؟!؟ یه توضیحی هم میدادین که آیا سردار آزمون و جهانبخش می توانند تیم ملی را همراهی کنند یا حداقل تو مراحل بعدی؟ ولی بنظر تیم خوبی میاد بخصوص با حضور سرخابی ها که حتی حیدریه هم بازیکن خوب و آینده داری نشون داده تو پرسپولیس. ولی توضیحاتتون واقعا عااالی بود چون تو این فضای خبری که سایتهای دیگه زیاد همراه تیم ملی امید نیستن تحلیل ترکیب تیم ملی امید خیلی باشعورانه هست و معرفت شما رو به فوتبالیهای ملی خودمون نشون میده... باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس