بررسی های خبرنگار پارس نشان می دهد این دیپلمات ارشد آمریکایی، جان فوربز کِری (به انگلیسی: John Forbes Kerry ) است.

گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به یک خاطره از یک دیپلمات ارشد آمریکایی اشاره کردند.

امام خامنه ای در این دیدار فرمودند: «در همین قضیه مذاکرات هسته‌ای، این پیشرفت ملت ایران بود که قدرتهای مدعی را وادار کرد بیایند دست در دست هم بگذارند مقابل ملت ایران بنشینند آن تدابیر خصمانه را بکار ببندند تا شاید ملت را از پا بیاندازند. این قدرت ملت ایران است. در مذاکرات هسته ای مأمورامریکایی گفت ازجوانی با جنگ مخالف بودم و گریه کرد/ عده ای ساده‌لوحانه ممکن است بگویند اینها آدمهای خوبی شدند.همین آدمی که ازیادآوری جنگ جلوی دوربین اشک می ریزد، از قساوت و بی رحمی عنصر جلاد قصاب خبیث صهیونیست در غزه وکرانه باختری و قتل عام کودکان در یمن حمایت می کند/ آیا این گریه جلوی دوربین راکسی باورمی کند؟»

{$sepehr_media_1222773_400_300}
دانلود

بررسی های خبرنگار پارس نشان می دهد این دیپلمات ارشد آمریکایی، جان فوربز کِری (به انگلیسی: John Forbes Kerry ) است.

در همان مقطع وندی شرمن در نشستی در آمریکا جزئیاتی از آخرین جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل بیان کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: در نشست نهایی ایران و 1+5، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم.

وی افزود: زمانیکه تمام عکساسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمامی حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمامی این نطق ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود.

شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری آخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانیکه 22 ساله بودم، به جنگ رفتم» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم.

معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: کری نمی توانست کلمات را ادا کند اما در نهایت بغض خود را فرو خورد و گفت: «من به جنگ رفتم و برایم روشن شد که دیگر هیچ وقت نمی خواهم به انجا بروم»

وی افزود: کل توافق به همین معناست، حل مسائل از طریق ابزار مسالمت امیز.

شرمن گفت: پس از سخنان کری، همه در آن اتاق کوچک اشک درچشمانشان حلقه زده بود و همه دست زدند، از جمله مذاکره کنندگان ایرانی.

همه دست زدند، از جمله مذاکره کنندگان ایرانی

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

جان کری کیست؟

جنگ ویتنام بیش از هر جنگ دیگری در قرن گذشته طول کشید و تاریخ قرن بیستم را به سرزمین عجایب دوخت، آنجا که جز مرگ و آتش خبری نبود. آمریکاییان سالانه 500 هزار تن بمب روی این سرزمین ریختند، جنگل‌ها را با ناپالم سوزاندند و انسان‌ها را زنده زنده بریان کردند، اما سرانجام پس از 10 هزار روز با 45 هزار کشته، 300 هزار زخمی و صرف 150 میلیارد دلار هزینه و یک سرافکندگی تاریخی بر کشتی‌ها نشستند و گریختند و اکنون پس از گذشت سالیان بسیاری از آن زخم خورده‌های آمریکایی از خود سوال می‌کنند که چرا به این جهنم اعزام شده‌اند.

این جنگ بین سال‌های 1959 تا 1975 رخ داد؛ و در آن حدود 3 میلیون ویتنامی جان خود را از دست دادند. آمریکا هدف اصلی خود را از شروع این جنگ جلوگیری از اشاعه کمونیسم در منطقه جنوب شرق آسیا بیان نمود و رئیس جمهور وقت آن زمان "جانسون" افراد وابسته به ویتنام شمالی را متهم کرد که دو بار با قایق‌های انفجاری به کشتی‌های آمریکایی حمله کرده‌اند و همین امر را بهانه ورود و حمله به ویتنام قرار داد!

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

بعدها نویسنده‌ای خطاب به ملت آمریکا گفت: "آنچه ما در ویتنام از دست دادیم فضیلت بود." شاید او گمان می‌کرد نظامیانی که در جنگ جهانی دوم برای رهایی از طاعون فاشیسم در هیبت ناجی اروپا ظاهر شدند خوی انسانی دارند و همواره چنین خواهند بود؛ اما "جنگ کره"، "جنگ ویتنام"، "جنگ افغانستان" و بعدها "جنگ خلیج فارس" ثابت کرد که آرزوهایی از این دست فقط در کتاب تاریخ کودکان تحقق خواهد یافت.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

در گزارش زیر نگاهی دقیق‌تر به زندگی این سیاستمدار آمریکایی انداخته شده و زوایای پنهان زندگی جان کری مورد بررسی قرار گرفته است.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

جان کری کیست؟

"جان فوربزکری" متولد 11 دسامبر 1943، سناتور اسبق "ایالت ماساچوست" در "مجلس سنای آمریکا" است که از سال 2009 میلادی ریاست کمیته روابط خارجی سنای این کشور را بر عهده داشت و به دنبال انصراف "سوزان رایس" از تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا، از طرف باراک اوباما به این سمت منصوب شد.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

از تولد تا جوانی

جان کری در تاریخ 11 دسامبر سال 1943، در دنور ایالت کلرادو چشم به جهان گشود. کری، یکی از چهار فرزند "رزماری فوربز کری" و "ریچارد کری"، افسر خدمات خارجی ارتش آمریکا است. وی بسیاری از دوران کودکی خود را به اقتضای شغل پدر خارج از کشور به سر برد. پدر او ریچارد در سرویس‌های خارجی کار می‌کرد.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

کری و سه برادر و خواهرش تحت تعالیم مسیحیت کاتولیک بزرگ شدند، او حتی مدتی را به عنوان یک پسر محراب در کلیسا خدمت کرده است.

کری دوران تحصیل خود را در مدرسه شبانه‌روزی سنت پل در کنکورد "ایالت نیوهمپشایر" سپری کرد و سپس برای ادامه تحصیل در رشته "علوم سیاسی" وارد "دانشگاه ییل" شد. پس از اتمام دوران تحصیل و اخذ مدرک لیسانس در سال 1966، کری داوطلب خدمت در "نیروی دریایی آمریکا" می‌شود. او درجنگ ویتنام در کسوت یک افسر جنگید.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

کری و جنگ ویتنام

حضور در جنگ ویتنام برای وی چند افتخار نظامی، از جمله مدال ستاره نقره‌ای، مدال ستاره برنزی "مبارزه 7" برای شجاعت و سه قلب بنفش را به همراه داشت. سال 1966 جان کری داوطلبانه به سربازی رفت و مدتی بعد به نیروهای مسلح آمریکا در جنگ ویتنام پیوست. او سه مدال "Purple heart" را به خاطر جراحات جزیی اش دریافت کرد. در صورتی که این مدال تنها به جراحات عمیق اختصاص دارد. سایر مدال‌های مهم او نیز به خاطر کارهای بسیار ناچیز به او اعطا شد. او فرمانده یک قایق توپدار در "رودخانه مکونگ" بود و در مجموع شخصاً توانست یک چریک ویت کنگی(جبهه رهایی بخش ملی نیروهای نظامی که در جریان جنگ ویتنام، در ویتنام جنوبی و کامبوج در برابر نیروهای آمریکایی و ویتنام جنوبی می‌جنگیدند) را در یک درگیری بکشد.

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

مواضع ضد و نقیض در مورد جنگ

اخیرا کتابی با عنوان "فرماندهی نامناسب" (Unfit for Command) توسط جان اونیل(John O’Neill) فرمانده قایق‌جنگی که کری در آن مشغول به خدمت بوده منتشر شده که در آن اونیل با ذکر خاطراتی از جنگ ویتنام پرده از رازی برداشت که به قیمت از دست دادن مقام ریاست جمهوری کری تمام شد.

جان اونیل در بخشی از این کتاب می نویسد: روزی که یگان تحت فرماندهی من زیر آتش ویتنامی‌ها بود،جان خودش را به قایق توپ دار رساند و به تعقیب ویت کنگ ها پرداخت و در نهایت پشت یک پرچین موفق شد سرباز ویتنامی را در حالی که غیر مسلح بود بکشد.

اونیل همچنین می افزاید: چند روز بعد متوجه شدم که جان دوربین ویدیویی را حمل می‌کند که سال‌ها بعد با دیدن تبلیغات کمپین انتخاباتی وی دریافتم که  از صحنه‌های فیلم برداری شده برای تبلیغات ریاست جمهوری بهره گرفته است .

رهبر انقلاب امروز به کدام دیپلمت ارشد آمریکایی اشاره داشتند؟ +عکس و فیلم

اونیل مدعی شده است که این فیلم‌ها و مدال‌هایی که در ازای برداشتن جراحات سطحی به کری اعطا شده است و در نهایت موضع گیری‌های وی بعد از جنگ و ظاهرشدن در کسوت یک قهرمان ضدجنگ در راس  سربازان سابق مخالف جنگ (VVAW) همگی در راستای مهیا شدن برای رسیدن به مدارج بالای سیاسی در کشور  و برای در کانون توجه قرار گرفتن وی صورت پذیرفته است.

جان کری (22)

فاصله گرفتن از فضای ضد جنگ

مدت زیادی طول نکشید که به خاطر اختلاف دیدگاه از سربازان ضد جنگ فاصله گرفت. این مسئله در مبارزات انتخاباتی برایش بسیار گران تمام شد و منتقدان از آن بهانه ای برای حمله به دموکرات ها ساختند. اوایل دهه 70 کری تصمیم گرفت فعالیت های سیاسی‌اش را از یک اعتراض ساده فراتر ببرد. سال 1972 برای اولین‌بار نامزد ورود به کنگره شد و در برابر 9 نامزد دیگر قرار گرفت.

در همین زمان برادرش کامرون دستگیر شد چرا که رقیب جان کری او را متهم کرده بود که قصد خرابکاری در روند تبلیغاتی او را داشته است. به این ترتیب کری شکست خورد اما سال بعد بی‌گناهی برادرش ثابت شد. کری پس از این شکست متقاعد شد بهترین راه موفقیت در دنیای سیاست مطالعه حقوق است.

حضور در سنا

اولین تلاش کری برای در اختیار گرفتن یک مقام عمومی در سال 1972 به شکست انجامید، اما کری که به دنبال یک شغل رسمی بود، در "دانشکده حقوق کالج بوستون" ثبت نام کرد.

سال 1976، کری که بعد از فراغت از تحصیل با اخذ مدرک رشته حقوق، دنبال کار در بخش خدمات عمومی است، اولین کار حقوقی خود را به‌عنوان دادستان منطقه‌ای در ماساچوست آغاز کرد.

چند سال بعد، کری اولین موقعیت سیاسی خود را به‌عهده می‌گیرد و سال 1982 را با سمت معاون فرماندار ماساچوست آغاز می‌کند.

جان کری (19)

طی کردن مدارج ترقی و دستیابی به موقعیت‌های بالا‌تر آن‌هم در سطح ملی برای جان کری با پیروزی در انتخابات مجلس سنا و به دست آوردن یکی از کرسی‌های ایالت ماساچوست در سال ۱۹۸۴ سر می‌گردد. وی کرسی سنای ایالت ماساچوست را بار‌ها و طی سال‌های متمادی 1990، 1996، 2002 و 2008 به خود اختصاص می‌دهد.

در حین حضور در مجلس سنا، جان کری بر اساس شهرتی که به عنوان یک قانون‌گذار دموکرات به دست آورده است از تجارت آزاد، سیاست خارجی و نظامی گسترده آمریکا، سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و پرورش، حفاظت از محیط زیست و رشد تکنولوژی در ساختار جدید اقتصادی حمایت می‌کند.

جان کری (18)

در این بین وی رهبری کمیته‌ای را در سنا برعهده گرفت که وظیفه داشت اطمینان حاصل کند هیچ اسیر جنگی آمریکایی در ویتنام وجود ندارد.

جان کری (10)

نامزدی ریاست جمهوری

 سال 2004، کری با پیروزی در انتخابات درون حزبی موفق می‌شود خود را به عنوان نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری مطرح کند.

جان کری (11)

کری که بسیاری از تلاش‌های مبارزات انتخاباتی خود را بر انتقاد از رئیس جمهور وقت "جورج دبلیو بوش" متمرکز کرده است سیاست خارجی بوش، به خصوص تهاجم به عراق را مورد انتقاد قرار می‌دهد. 

اگر چه درخواست جورج بوش از کنگره مبنی بر صدور اجازه حمله به عراق با رای مثبت جان کری همراه بود اما در برابر خواسته بوش مبنی بر اعطای بسته حمایتی 87 میلیارد دلاری برای کمک به این کشور به مخالف برخواست.

جان کری (12)

کری معتقد بود که بوش از اعتماد کنگره سوء استفاده کرده است و جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا را به هدر دادن حسن نیت جامعه جهانی نسبت به آمریکا بعد از واقعه 11 سپتامبر متهم می‌کرد.

در ماه ژوئیه 2004، کری، سناتور کارولینای شمالی و وکیل سابق دادگاه عالی آمریکا "جان ادواردز" را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرد.

در نوامبر سال 2004، پس از یک مبارزه سخت و نفس‌گیرانتخاباتی کری مبارزه انتخاباتی را به رئیس جمهور وقت جورج دبلیو بوش واگذار می‌کند.

جان کری (29)

وزیر امور خارجه

پس از شکست در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، کری به حضور قوی خود در مجلس سنای ایالات متحده ادامه داد. 

او به ریاست کمیته روابط خارجی مجلس سنا در سال 2009 انتخاب شد. در سال 2011، کری برای کمک به ساماندهی مشکلات مالی آمریکا، به عنوان یک عضو کمیته انتخاب مشترک از سنا درخواست کرد کاهش کسری بودجه دولت را در دستور کار قرار دهد.

جان کری (13)

در دسامبر سال 2012، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، جان کری را به‌عنوان وزیر خارجه خود معرفی کرد.

جان کری (14)

" کری" سمت "هیلاری کلینتون" را که قبلا در این پست مشغول به کار بود برعهده گرفت. اوباما در یک کنفرانس مطبوعاتی به نقل از سی‌ان‌ان، جان کری را به دلیل داشتن چندین دهه تجربه سیاسی به‌عنوان کاندیدای ایده آل خود برای کار در پست وزارت خارجه معرفی کرد و گفت: "جان نزدیک به 30 سال، نقشی محوری در مباحث مهم سیاست خارجی بر عهده داشته است".

جان کری (9)

نامزدی کری با اکثریت قریب به اتفاق مجلس سنا و با 94 رای موافق در مقابل تنها 3 رای مخالف در 29 ژانویه 2013 به تصویب رسید.

در همین راستا باب منندز همکار دموکرات کری در مجلس سنا که هم اکنون رئیس شورای روابط خارجی سنا را که پیش از اینجان کری ریاست آن را بر عهده داشت داراست سال‌ها تجربه کری در مسائل سیاست خارجی را به عنوان یک دارایی بزرگ و با ارزش برای وی دانست. منندز که با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت می‌کرد، افزود: "کری یکی از رهبران سیاسی و نظامی است که در بسیاری از پیچیدگی‌های سیاست خارجی و امور بین‌الملل به آن‌ها نیاز داریم".

جان کری (32)

زندگی شخصی

کری فرزند دوم ریچارد جان کری و رزماری فوربس کری است. کری یک برادر (کامرون- ۱۹۵۰و دو خواهر مارگری-1941و دیانا-1947) دارد.

جان کری (37)

جان کری (36)

ریچارد کری و رزماری فوربز(پدر و مادر جان کری)

اگر چه خانواده کری طبق آمار جزو خانواده‌های متوسط و بزرگ آمریکا محسوب می‌شدند اما هزینه‌های تحصیل کری در مدارس نخبگان اروپا (فرانسه و انگلیس) توسط عمه ثروتمند وی پرداخت می‌شد. 

کری و سه برادر و خواهرش تحت تعالیم مسیحیت کاتولیک بزرگ شدند، او حتی مدتی را به عنوان یک پسر محراب در کلیسا خدمت کرده است.

جان کری (33)

کری دوران تحصیل متوسطه خود را در مدرسه شبانه‌روزی سنت پل در کنکورد ایالت نیوهمپشایر سپری کرد و سپس برای ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی وارد دانشگاه ییل شد. پس از اتمام دوران تحصیل و اخذ مدرک لیسانس در سال 1966، کری داوطلب خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده می‌شود. او درجنگ ویتنام در کسوت یک افسر جنگید.

جان کری (34)

جان کری (35)

کری در سال 1970 با جولیا تورن ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند دختر است. الکساندرا کری در 5 سپتامبر 1973 روز قبل از اینکه کری تحصیل در دانشکده حقوق را آغاز کند. الکساندارا فارغ التحصیل دانشگاه براون است. ونسا کری دختر کوچک‌تر وی که متولد 31 دسامبر 1976 است فارغ التحصیل آکادمی فیلیپس دانشگاه ییل و و دانشکده پزشکی هاروارد است. ونسا در فعالیتهای انتخاباتی سال 2004 پدرش مشارکت بسیار داشت.

جان کری (38)

1802134_476

در سال 1982 تورن، که از افسردگی شدید رنج می‌برد، تقاضای طلاق خود را به وکیل جان کری ابلاغ می‌کند. سرانجام در 25 ژوئیه 1988 طلاق این دو نهایی شده و از هم جدا می‌شوند. 

جولیا بعد از جدا شدن از کری در کتابش با موضوع افسردگی، از 14 سال زندگی مشترک با یک سیاست‌مدار تحت عنوان "زندگی توام با خشم، ترس و تنهایی" یاد می‌کند. خانم تورن همراه با همسر دومش که یک مهندس معمار است در مونتانا زندگی می‌کرد و به فعالیت‌های محیط زیستی اشتغال داشت تا اینکه در 27 آوریل 2006 به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

"ازدواج دوم کری" اما در راستای اهداف سیاسی بود. وی با بیوه سناتور سابق جان هاینز، ترزا هاینز که وارث ثروت خانواده متول هاینز ازدواج کردو خانواده جدید کری با دو دختر (الکساندرا و ونسا) و سه پسر ترزا (جان، آندره و کریستوفر) شکل گرفت. "بوستون" محل اقامت و زندگی خانواده کری است.

جان کری (16)

جان کری (23)

در رابطه با میزان ثروت خانواده کری می‌توان به نظر سنجی سال 2004 مجله فوربس اشاره کرد که ثروت همسر کری را 750 میلیون دلار تخمین زده است، لس آنجلس تایمز اما این دارایی کلان را 2.3 میلیارد دلار برآورد کرده است. صرف نظر از این نظرسنجی‌ها و راستی‌آزمایی این داده‌ها، بی‌شک کری ثروتمند‌ترین سناتور ایالات متحده است. 

منازل مسکونی، قایق‌های تفریحی و زندگی خصوصی این خانواده همواره سوژه مناسبی برای خبرنگاران و عکاسان روزنامه‌ها و مجلات آمریکایی بوده است.

جان کری (30)

جان کری (31)

جان کری (28)

ارزش منازل مسکونی و ویلاهای خانواده کری 30 میلیون دلار تخمین‌ زده می‌شود

جان کری (26)

"ایزابل" قایق تفریحی مدرن و مجهز جان کری

جان کری (17)

"جان کری" در حال موج سواری

جان کری (24)

جان کری (27)

"هاکی" ورزش مورد علاقه "کری"

الکساندرا دختر بزرگ‌تر کری، که هنرپیشه سینما است، مطالعات خود را در زمینه انسان‌شناسی و فرهنگ و رسانه مدرن در دانشگاه براون پی گرفت و در سال 2004، پس از دریافت جایزه ریچارد راجرز به عنوان دانشجوی ممتاز رشته کارگردانی از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

جان کری (21)

الکس یک نویسنده، کارگردان، مشاور استراتژیک و مدیر هنری فعال و خلاق است. کتاب "یادداشت دنباله دار"، کتاب مصور "انتخابات 2004" (انتخاباتی که پدرش جان، در آن نامزد دموکرات‌ها بود). 

فیلم "The Last Full Measure" به کارگردانی الکساندرا کری، در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در بسیاری از جشنواره‌های فیلم سراسر جهان جایزه دریافت کرد. وی همچنین طراحی و تدوین فیلمهای تجاری-تبلیغاتی برای شرکتهای COCACOLA، HSBC، DOV و REEBOKرا برعهده داشته است. به عنوان کارگردان تلوزیونی "The Hills"، "the pilot for the dark comedy" و "The Hazards of Good Breeding" نمونه‌ای از کارهای الکساندرا کری هستند. 

ونسا دختر کوچک جان کری که بعد از فراغت از تحصیل در رشته پزشکی، سال 2009، با "بهروز والا ناهید" پزشک ایرانی‌تبار بیمارستان "ماساچوست" ازدواج کرد.

جان کری (1)

جان کری (20)

بهروز ناهید با اسم آمریکایی "برایان"، پسر "نوشین" و "رضا" ناهید و ساکن "لس‌آنجلس" است. پیش‌تر به ایرانی بودن داماد کری کمتر اشاره ‌شده بود حتی در خبر مربوط به مراسم ازدواج ونسا و بهروز در اکتبر 2009 توسط روزنامه "نیویورک‌تایمز" منتشر شد هیچ اشاره‌ای به اصلیت بهروز نشد و بیوگرافی همسر ونسا با سالهای کالج او آغاز شد!

 تا اینکه جمهوری‌خواهان آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی که با نامزدی "جان کری" برای هدایت وزارت خارجه آمریکا مخالفت می‌کردند با منتشر کردن این خبر سعی کردند به کری فشار بیاورند.

منبع: پارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    جان کری و جرج بوش پدر از سران تشکیلات ایلومیناتی"جمجمه و استخوان"میباشند. خودت حدیث مفصل بخوان
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    تو خوبی
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    خوب که مثلا" چی ؟
  • محسن ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    دوستان من هروقت کری رو می بینم می دونید یاد چی می افتم؟ یاد اون سگی که در کارتون موش و گربه هست، که همیشه مثلا خوابه و لپ هاش آویزونه!!!!!!!!!!!!! راضی باشید ؟حیوون بهتر گیر نیاوردم تا شبیه سازی کنم
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    اشک تمساح
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    جان کری دستش به خون هزاران سوری عراقی و لیبی آغشته است. خانم کری یهودی تبار است و اکثر خانواده این فرد دنباله رو سیاستهای اسراییل هستند. کثیر مردم آمریکا از کری نفرت عمیقی دارند. این خانواده ایرانی هم یک عده فرصت طلب هستند که به هر قیمتی دوست دارند طرقی کنند غافل از اینکه در آینده باید تو دادگاه بین الملل جوابگو باشند.
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشرق اینقدر کری بازی درنیار خدانکرده زرافه میشی ها
  • با سلام ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    The Order of Skull and Bones "جمجمه و استخوان " Illuminati "محفل روشن‌ضمیران یا ایلومیناتی" با تاریخچه ای و شکل گیری متفاوت ولی با هدفی یکسان پدید آمده اند.
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اين ترفند شيطان است ، گاهي به تو لبخند ميزند ، با تو دست ميدهد ، براي تو گريه ميكند ، غمخوار تو ميشود ، با تو ميخندد و بالاخره از پشت خنجر ميزند ! شيطان بزرگ كه ديگر جاي خود دارد .
  • امیر ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشرق.این درست نیست که عکس های خانوادگی مردم رو پخش میکنید شاید راضی نباشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس