کد خبر 490322
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

رزمایش «ضد تروریسم» تاجیکستان با حضور 40 هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، از امروز بیش از 40 هزار نفر از نیروهای نظامی و افسران ذخیره نیروهای مسلح تاجیکستان و نیز ساکنان شهر «دوشنبه» و نواحی مرکزی این کشور، برای شرکت در رزمایش ضد تروریسم بسیج شده‌اند.

وزارت دفاع تاجیکستان اعلام  کرد، این رزمایش در برخی از مناطق این کشور و 5 پایگاه نظامی در 3 مرحله تا روز پنجم نوامبر (15 آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش، افزایش توان نیروهای نظامی و داوطلبان مردمی برای مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی و تهدیدهای امنیتی احتمالی اعلام شده است.

«فریدون محمد عالی اف» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان در این زمینه عنوان کرد: در این رزمایش، نیروهای زرهی، هوایی و توپخانه از مناطق مختلف تاجیکستان حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین در این رزمایش ضد تروریستی، تاکتیک‌های رزم در شرایط کوهستانی، هماهنگی میان واحدهای نظامی مستقر در مناطق مختلف تاجیکستان و نحوه بسیج نیروهای ذخیره برای مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی تمرین خواهد شد.

در پی تحولات ماه‌های اخیر در افغانستان و نزدیک شدن گروه‌های تروریستی به مرز تاجیکستان، مقام‌های سیاسی و نظامی این کشور چند مرحله رزمایش نظامی با مشارکت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برگزار کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس