شرکت هواپیمایی روسیه می‌گوید تنها عامل خارجی می‌توانسته موجب سقوط هواپیمای این کشور در صحرای سینا شده باشد.

به گزارش مشرق، مقامات روس روز دوشنبه اعلام کردند که به احتمال فراوان یک عامل خارجی موجب سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در صحرای سینا شده است.

امروز مقامات شرکت هواپیمایی «کوگالیماویا» روسیه که این هواپیما متعلق به آن بوده است، اعلام کرد که با توجه به شواهد موجود، هیچ چیز جز یک عامل خارجی نمی‌توانسته موجب سقوط هواپیما شده باشد.

چندین مقام این شرکت که در یک نشست خبری شرکت کرده بودند، بار دیگر تأکید کردند که خدمه پرواز پیش از سقوط هیچ پیامی مبنی بر نقض فنی یا وضعیت اضطراری ارسال نکرده بودند.

آن‌ها همچنین تائید کردند که هواپیما حین پرواز و پیش از سقوط به دلیلی نامشخص آسیب شدید دیده و در هوا  چند تکه شده است.

این شرکت امروز رسما اعلام کرد که دلیل این حادثه قطعا نقص فنی یا اشتباه خلبان‌‌ نبوده است. 

روز شنبه یک فروند هواپیمای ایرباس 321 در حالی که تنها چند دقیقه از بلند شدنش از باند فرودگاه شرم الشیخ مصر می‌گذشت، به دلیل نامشخص سقوط کرد.

در جریان این حادثه بیش از 220 نفر که اغلب آن‌ها روس بودند، کشته شدند. همزمانی سقوط این هواپیما با عملیات روسیه در سوریه و همچنین مواردی چون کاهش ارتفاع ناگهانی هواپیما، عدم ارسال پیام وضعیت اضطراری و نبود وضعیت بد جوی که بتواند موجب سقوط شود، گمانه زنی‌هایی را در مورد احتمال تروریستی بودن این حادثه شکل داده است.

امروز سخنگوی کرملین اعلام کرد که فعلا هیچ فرضیه‌ای از جمله فرضیه تروریستی بودن این حادثه را  رد نمی‌کند. به گفته وی همچنان تحقیقات در این رابطه در جریان است.

هرچند که گروه تروریستی داعش مدعی هدف قرار دادن این هواپیما شده، اما ارتفاع بالای پرواز هواپیما و اینکه این گروه اسلحه‌ای برای هدف قرار دادن آن نداشته، موجب شده تا بسیاری از کارشناسان این ادعا را رد کنند. 

با این وجود فرضیه بمبگذاری در هواپیما هنوز رد نشده و حتی شواهدی برای تائید آن نیز پیدا شده است. به نوشته روزنامه دیلی میل، کارشناسان هوانوردی و تروریسم، می‌گویند با توجه به اینکه خلبان پیش از سقوط پیام وضعیت اضطراری ارسال نکرده و ضمنا لاشه هواپیما به سمت بیرون خم شده است، احتمالا «نیرویی (واگرا) که به سمت خارج فشار آورده» عامل حادثه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    کار عربستان است والسلام . عربستان محور شرارت در زمین است.
  • شهرام ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    امیدوارم کار عربستان بوده باشد . چون با این کار موقعیتش به خطر می افتد و هجمه ای از نفرت به عربستان سوق داده میشود. و اگه روسیه غیرت داشته باشد یک جای سالم در عربستان به جا نمیگذارد و در این موقع من از روسیه قاطعانه حمایت میکنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس