نخستین جشنواره «سلمان فارسی» ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدف ارتقای جایگاه علوم انسانی اسلامی، 26 آبان در قم و توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، دکتر چگینی دبیر نخستین جشنواره «سلمان فارسی» ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره این جشنواره گفت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وابسته به نمایندگی ولی فقیه در سپاه به‌منظور ارتقای جایگاه علوم انسانی اسلامی و برای شناسایی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و دانشمندان این حوزه، جشنواره سلمان فـارسی را به‌صورت دوسالانه در سطح نیروهای مسلـح جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند.

وی افزود: در این جشنواره آثار هشت گروه علمی علوم قرآنی و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، کلام، ادیان و مذاهب، فلسفه و عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و سیره معصومین، مطالعات انقلاب اسلامی، اندیشه سیاسی و جریان‌شناسی و چهار گروه مرتبط با حوزه دین همچون مدیریت و علوم اجتماعی دفاعی و امنیتی، اقتصاد و روانشناسی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره «سلمان فارسی» با اشاره به اهداف جشنواره، ادامه داد: کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی اسلامی، زمینه‌سازی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تحول علوم انسانی در نیروهای مسلح، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در سطح نیروهای مسلح و ارتقای شأن و جایگاه پژوهش و فعالان این حوزه، تشویق و ترغیب مسئولین و پژوهشگران نیروهای مسلح جهت اهتمام بیشتر به امر پژوهش، بخشی از اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضاء هیئت علمی و پژوهشگران نیروهای مسلح، ایجاد فضایی جهت اطلاع‌رسانی و معرفی مراکز پژوهشی نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی و اسلامی، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر و حمایت از آنان در سطح نیروهای مسلح، را می‌توان به‌عنوان بخش دیگری از اهداف پیش‌بینی شده برای جشنواره سلمان فارسی ذکر کرد.

چگینی با اشاره به اینکه این جشنواره 26 آذر در قم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای تعامل پژوهشی درون و برون‌بخشی(مراکز پژوهشی و پژوهشگران)، جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی مراکز پژوهشی به سمت نیازهای پژوهشی نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی و اسلامی و جلوگیری از موازی‌کاری از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی سپس با بیان اینکه فرصت ارسال اثر به این جشنواره تا 30 آبان تمدید شده است؛ در خصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره هم عنوان کرد: تاکنون 16 مرکز از مراکز وابسته به نیروهای مسلح تعداد 127 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند؛ البته این جشنواره فقط ویژه پروژه‌هایی است که در سطح سازمان‌های علمی، پژوهشی و آموزشی انجام شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس