یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا درباره توانایی کامل نهادهای اطلاعاتی این کشور برای نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ابراز تردید کرد.

به گزارش مشرق، جيمز کلاپر یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه با جیم شوتو خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت درباره توانايي آمريکا در نظارت بر پايبندي ايران به تعهداتش ترديد دارد.

جيمز کلاپر به خبرنگار سی ان ان گفت:" ما اعتماد کامل نداریم که بتوانیم بر فعالیت های هسته ای ایران نظارت کنیم. کنگره آمریکا جامعه اطلاعاتی این کشور را ملزم کرده است که ارزیابی دقیق تر، جزئی تر و طبقه بندی شده ای را درباره آن چه که می توانیم انجام دهیم و آن چه که نمی توانیم انجام دهیم ارائه کنیم. ما در ارائه این ارزیابی بسیار محافظه کار و محتاط بوده ایم".

کلاپر با اشاره به این مهم که جامعه اطلاعاتی آمریکا از پی بردن به طرح ها و مقاصد رهبر ایران ناتوان است افزود:"برخی اقدامات وجود دارند که می توانیم به خوبی از عهده انجام آنها برآییم اما در عین حال تایید می کنیم که برخی مسائل دیگر مانند طرح ها و مقاصد رهبری ایران وجود دارند که آگاهی از آنها دشوار بوده است. بنابراین ما در این بخش با مشکلاتی مواجه خواهیم بود."

وی با بیان اینکه ما اطمینان قاطع نداریم که بتوانیم بر اجرای تعهدات ایران بر اساس توافقنامه هسته ای نظارت کنیم گفت:" برخی ارزیابی ها به نظر ما بسیار حساس هستند و برخی دیگر چندان با اهمیت نیستند و این موضوع به ارزیابی های دقیقی بستگی دارد که ما درباره توانایی مان برای نظارت بر اجرای تعهدات ایران انجام داده ایم."

در ادامه جیم شوتو خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به ناتوانی های نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گذشته برای نظارت بر فعالیت های هسته ای کشورهایی مانند هند و پاکستان گفت:"مقامات آمریکایی به دفعات اعلام کرده اند اگر آنها (ایرانی ها) تقلب کنند ما متوجه خواهیم شد اما جیمز کلاپر گفته است درباره توانایی نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران ارزیابی بسیار محافظه کارانه ای دارد."

جیمز استاوریدیز فرمانده سابق ناتو هم در مصاحبه با همین شبکه از ناتوانی آمریکا در نظارت بر توافق خبر داد.

استاوریدیز گفت: "من هم قطعا درباره ناتوانی در نظارت بر میزان پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای نگران هستم. من به شما می گویم به همین علت و در این بخش ما نیاز داریم در جنگ سایبری در موقعیت بالاتری قرار داشته باشیم، همچنین نیاز داریم که با نهادها و شبکه هایی که گفته می شود وابسته به اسرائیل هستند در این زمینه همکاری کنیم."


منبع: ایران هسته ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ali ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    همون بهتر تو خماریش بمونید که حرکت بعدی رهبری ایران چی میتونه باشه شما نوچه های صهیونیزم اینو بدونید که ما ایرانی ها به داشتن همچنین رهبری افتخار میکنیم و حمایتش میکنیم تا آخر
  • سامان ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست مگر رصد تصمیمات امام ما به همین راحتیه
  • علی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    جااااااااااااااااااااااااااااااااانم................. فدای رهبرم.جانم.
  • متین ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    شکر خدا با داشتن رهبری شجاع و مدبر,آمریکا و نوچه های منطقه ایش هیچ غلطی نمیتونن بکنن. جانم فدای رهبر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس