وزیر خارجه تازه‌کار عربستان سعودی در تازه‌ترین زیاده‌گویی خود اظهار امیدواری کرد که ایران، اموال رفع توقیف شده پس از توافق هسته ای را صرف "رشد و توسعه" در کشور کند!

به گزارش مشرق، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان که روز جمعه در نشست وین به دلیل سابقه کم و تازه‌کار بودن، روی دورترین صندلی جانمایی شد، امروز در نشستی در پایتخت بحرین اظهار داشت: "عربستان سعودی امیدوار است که ایران، اموالی را که پس از توافق هسته ای و رفع توقیف به سوی تهران "سرازیر" می شود، به جای پیشبرد سیاست های خصمانه، برای توسعه اقتصادی صرف کند."
 
الجبیر در حالی سیاست های خصمانه را به جمهوری اسلامی نسبت می دهد که کشورش پس از سالها حمایت همه‌جانبه از تروریست ها در عراق، سوریه و آسیای میانه، از تاثیرگذاری اقدامات ضد بشری خود ناامید شده و از ابتدای سال جاری حمله مستقیم به زنان و کودکان یمنی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر تخریب کامل زیرساخت‌های یمن، تا کنون بیش از 20 هزار نفر را در این کشور کشته یا مجروح؛ و صدها هزار نفر را آواره کرده است.
 
وزیر تازه‌کار عربستانی در ادامه سخنان خود، به سبک و سیاق همقطارانش در چند سال اخیر، تجاوز نظامی به یمن را "در مراحل پایانی" دانست و مدعی شد که پیش روی های ائتلاف متجاوز عربی به مراحل خوبی رسیده است.
 
سعود الفیصل هم که پیش از الجبیر 40 سال وزیر خارجه سعودی بود، پیش از مرگش بارها از "نزدیک بودن زمان رفتن بشار اسد" سخن گفته بود؛ ادعایی که هیچ گاه محقق نشد.
 
وزیر عربستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسری بودجه کشورش در سال جاری میلادی، مدعی شد که عربستان قادر است با وجود کاهش بهای نفت، کسری بودجه را جبران کند و روند توسعه اقتصادی در این کشور همچنان قوی خواهد بود.
 
عربستان سعودی برای نخستین بار و در پی افزایش سرسام آور هزینه های حمایت از تروریسم در چندین کشور و ورود مستقیم به جنگ با یمن، با کاهش شدید بودجه روبرو شده و بسیاری از پروژه های عمرانی در این کشور متوقف گردیده است.
 
هفته گذشته و همزمان با افزایش واکنش های عصبی وزیر خارجه عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران، خبری منتشر شد که بر اساس آن شماری از تشکل های دانشجویی ایران، با حضور در برابر سفارت عربستان، تصمیم داشتند یک بسته "قرص اعصاب" برای مصرف وزیر خارجه این کشور به وی هدیه دهند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • kambiz ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    ای بابا بهتره برید بمیرید یک افتابه هم بلد نیستید تو کشورتون بسازید صحبت از رشد وتوسعه واسه ما میکنید
  • حمید رضا رحیمی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    مسئولین محترم لطف میکنید یکدانه در دهن این بوزینه بزنید خواهش میکنیم آیا اینطوری با لحن نرم این کار را میکنید ؟ تمنا میکنیم ای خنده رویان ما لطفا یکی به صورت محکم جواب اینا را بده ممنون از خنده شما
  • شهرام ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بودجه یک کشور و مصرف ان به خود ان کشور مربوط است. به کشور دیگری ربطی ندارد. شما هم بیل زنی برو باغچه ی خودتو بیل بزن.
  • علی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    خیلی تابلو،این شخص خیلی ازایران میترسه/بااین ترس شبها چطور خوابش میبره
  • هومن ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    حضرت علي مي فرمايند انظروا الى ما قال و لا تنظروا الى من قال اين اقا درست گفته همه پولهاي ايران بايد صرف رفاه ملت ايران شود و لا غير و ان شاء الله اين طور خواهد بود
  • امیرحسین ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    زمانی که شما دست از کمک مالی به تروریستهایی که حتی جان بچه ها برایشان مهم نیست بردارید ایران هم دست از دفاع بر میدارد!! یعنی شما برای ایران تهدید درست نکنید تا ما از خودمان دفاع نکنیم! ای کاش شمایی که اجدادتان سابقه خوبی از کج فهمی و تعصب دارند دست از راهشان بردارید ...
  • هموطن ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    ما میخوایم با بودجه کشورمان دامن از پای مردان شما در اریم وشلوار بپوشانیم براتون شما فضول سرمایه کشور ماهستین مشتی بوزینه بی تربیت زبون نفهم
  • سید الهام حسینی ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    حق داره در مورد ایران قضاوت کنه یا خواستار توقبف اموال ایران بشه.چرا؟چون بعد از جریان فاجعه منا رهبری چیز دیگه میگه ظریف میگه ما باید با عربستان برادریمون را بیشتر کنیم.ما باید با عربستان در مسائل همپیمان شویم.عربستان توهین میکنه خانوم های دولت تدبیر و امید خواستار برادری هستند.اینم نتیجه اش هست.روحانی واقعا مچکریم
  • پسر ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    اینجا باید ظریف قاطعانه پاسخ بده حتی دریغ از یک لبخند
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    به نظر من میشه صرف در اوردن پدر ال سعود کردش
  • افشین تهران ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    خداییش شما با نگاهی به قیافه این بنده خدا متوجه شیزوفرنی داشتنش نمیشید؟؟این بابا مشکل روانی داره شدید.اخه بوزینه بتوچه که ما با پولمون میخواییم چکار کنیم.هرکاری که بکنیم بهتر از شما ابلحان هستکه به داعش میدید بعد هم کسر بودجه میارید درحد ورشکستگی.اما مهمتر از این اظهارات جواب دولتمردان ماهست!!!!!احمدی نژاد اگه تمام بدیهای دنیا رو داشت اما در همچین مواقعی واقعا سنگ تمام میزاشت و همچین جواب طرف رو میداد که باید اب میریختن .....
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    یکدانه رو خوب اومدی
  • ریاستی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    بز مجه صحرای حجاز
  • سید سجاد ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    حمید جان داداش گلم یک مقدار دور رفتی و کمی بقول خودمان فرمونو بگیر سمت شوفر , به جای تو دهنی زدن توی توالت عمومیه این بقول خودت بوزینه باید دست رو عقب بُرد و با هرچه قدرت تمامتر یک سیلی و یا همون کشیده خوابوند توی صورت درخواب ناز و خرگوشی رفته ی جنابان خودی که اول بیدار بشن و خودشونو پیدا کنن بعداَ اگه کدخداشون اذن داد درگوشی ائی به این حرامی ها بزنن .
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    وزیر خارجه ما اگر واقعا ایرانی است باید دست از ظریف و لطیف بازی بردارد و به این کودک کش ملحد بی ادب بگوید که دست از هزینه کردن ثروت مردم عربستان برای کشتار زنان و کودکان در کشورهای اسلامی بردارد و از خداوند قهار و منتغم بترسد و توبه کند (هر چند که قطعا خدای متعال توبه چنین وحشیانی را نمی بپذیرد) و قدرت را با بر گزاری اولین انتخابات تاریخ عربستان به منتخبین مردم بسپارند تا خودش و آل سقوطش به سرنوشت صدام معدوم دچار نشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس