کد خبر 488954
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

نمایش «یک از 175» در حالی شب گذشته 8 آبان ماه به کار خود پایان داد که در آخرین شب میهمانان ویژه‌ای از جامعه تئاتری و ورزشی کشور داشت.

به گزارش مشرق، در آخرین شب اجرای نمایش «یک از 175»، محمدرضا طالقانی پهلوان پایتخت، علی رامز، جلیل فرجاد، حسین محب اهری، بیژن بنفشه خواه کریم اکبری مبارکه، یدالله وفاداری، سیروس میمنت و جمعی دیگر از اهالی تئا‌تر به تماشای این اثر که درباره شهدای غواص است، نشستند.

محمدرضا طالقانی، پهلوان پایتخت و یکی از محافظان امام خمینی (ره) در سال 57 بعد از تماشای «یک از 175» گفت: من خوشحالم که دومین اثر حامد هوشیاری را نیز برای دیدن انتخاب کردم، بنده در سال گذشته در تماشاخانه سنگلج وقتی به تماشای نمایش «سحرگاه سوم» نشستم و اولین نمایش با موضوع امام زمان (عجل الله) را مشاهده کردم آن را اثری منحصر به فرد در بخش تئا‌تر دینی و مفهومی دانستم و خوشحال شدم که حامد هوشیاری، جوان خوش ذوق به سراغ این موضوع رفته است و بعد گذشت یک سال وقتی نمایش «یک از 175» را از هوشیاری دیدم از یک منظر بسیار خوشحال شدم و مجذوب فکر و ایده‌پردازی وی شدم چرا که او با استمرار طرح‌های ناب خود تلاش بر ترویج اینگونه آثار دارد، پرداختن به موضوع شهدای غواص و پژوهش چندماهه‌اش بر این موضوع که توانسته ایده‌ای ناب را به روی صحنه بیاورد بسیار ستودنی است. امشب با یک صداقت خاصی این نمایش به پایان آمد اما غریب ماند بلکه باید از امروز که البته تولد کارگردان نیز هست «یک از 175» هم دوباره متولد شود ودر صحنه‌های در خور این نمایش وزین به روی صحنه بازگردد.

علی رامز از هنرمندان پیشکسوت تئا‌تر نیز پس از دیدن این نمایش گفت: با اشک شوق سخن خود را آغاز می‌کنم و خوشحالم که امشب به دیدن این نمایش بسیار تاثیرگذار آمدم و از کارگردان و مسئولین خواهش دارم که موجبات استمرار این نمایش را فراهم بسازند و باز هم شاهد به روی صحنه آمدنش باشیم، ضمناً در خصوص این نمایش باید عنوان کنم نمایش بر قلب و جانم نشست و لحظاتی اشک بر چشمانم جاری شد، خوشحالم که متنی دقیق و انقلابی، با اجرایی منحصر به فرد را امشب شاهد بودم.

جلیل فرجاد، بازیگر وکارگردان پیشکسوت نیز عنوان کرد: خوشحالم در این جمع انقلابی حضور پیدا کردم و خرسندم که جوانی چون حامدهوشیاری این نمایش را به خوبی به روی صحنه برد. باید قدر این جوانانی که با انرژی برای اقتدار مملکتمان تلاش می‌کنند بدانیم و خوشحالم که این نمایشنامه را نوشته و بروی صحنه برده است و توانسته این گونه موضوعات را برایمان یادآوری کند که هیچ وقت آن‌ها را بفراموشی نسپاریم.

حسین محب اهری از کارگردانان و بازیگران تئا‌تر نیز در این اجرا عنوان کرد: من خوشحالم که به تماشای این اثر نشستم و امیدوارم که این گروه بازهم به فعالیتش ادامه دهید و با استمرار خود جایگاه واقعی خود را در اختیار بگیرید والبته همین که این گروه نمایشی توانسته چراغ یک سالن محقر و کوچک را که البته با نبود تبلیغات سالنی و نبود حمایت آن را روشن کند جای تقدیر ویژه دارد.

رضا بنفشه خواه از بازیگران پیشکسوت نیز با قطعه شعری از اقبال منصوریان سخن خود را آغاز کرد و در ادامه گفت:‌زاده همت خود باش و افسوس مخورکه پی این همه‌ای کاش نباید باشیم... من خیلی خرسندم که به تماشای این نمایش نشستم و خاطراتی برای من زنده شد و خوشحالم کارگردان این نمایش با طرح ناب خود عشق را در قلب ما جاری ساخت. ولی ناراحتم که مسئولین حمایتی درشان این نمایش هنوز انجام نداده‌اند و‌ای کاش که فرصتی باشد تا بزرگان دیگری نیز به تماشای این اثر می‌نشستند چراکه من بار‌ها اعلام کردم که مسئولین اینگونه کارهای ارزشی را حمایت ویژه بنماید تا زحمت‌های ارزنده این کارگردان کمرنگ جلوه نگردد.

کریم اکبری مبارکه کار‌شناس شورای ارزیابی مرکز هنرهای نمایشی کشور نیز عنوان کرد: من خسته نباشید به کارگردان نمایش می‌گویم، بسیار لذت بردم و تحت تاثیر قرارگرفتم، شرایط برای این نمایش نسبت به ایام سوگواری در این روزهایی که عاشقان درگیر عزاداری هستند و فرصت تماشایی این نمایش را ندارند اتفاق خوبی نیست، من از مسئولین می‌خواهم این نمایش تداوم داشته باشد تا عاشقان شهدا نسبت به این نمایش بی‌نصیب نمانند چراکه بنده جمع زیادی را می‌شناسم و می‌دانم که این نمایش درخور حضور بزرگواران زیادی است.

سیروس میمنت، بازیگر سینما و تلویزیون هم عنوان کرد: من خوشحالم که حدود یک ساعتی را در یک جمع صمیمی و انقلابی بودم، من بعد از تماشای این نمایش غصه خوردم که کمبود امکانات نباید این نمایش را در یک سالن کوچک و غریب متوقف نماید چراکه این نمایش فرصت حضور در یک سالن ارزنده تئاتری را داراست

یدالله وفاداری عضو شورای مرکزی تئاترکشور هم در این اجرا گفت: من واقعا لذت برم، چراکه شیوه نگارش این نمایش با پشتوانه قوی نوشته شده است و خرسندم که مطالعه و پژوهش هوشمندانه‌ای در «یک از 175» شاهد بودم و امید برآن دارم که با تمدید وتداوم این نمایش فرصتی فراهم شود که مخاطبان دیگری نیز از تماشای این نمایش بهره برند.

سید حیدری از مجریان شبکه پنج سیما که در این اجرا حضور داشت نیز عنوان کرد: این نمایش چندین بار پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کرد و نشان داد خاک پاک سرزمینمان ایران همیشه سرفراز و سربلند است، چراکه سبز و سرخ و سفید، رنگ تن ماست. و من تقاضا دارم همه برای سربلندی ایرانمان همه قیام کنید و با ذکر صلوات این نمایش را گلباران کنیم.

علیرضا استادی مسئول تئا‌تر وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران، هم در پایان گفت: خرسندم که مخاطبان در ایام سوگواری هم این نمایش را به جهت تماشا در برنامه خود قرار دادند و این سالن رو پر رونق کردند و همینجا جا دارد از حامد هوشیاری تشکر و قدردانی ویژه به عمل بیاورم که در این شرایط و کمبود امکانات توانسته این اجرا را با کیفیت خوب به روی صحنه بیاورد و با خلاقیت و ذهن ناب خود سوژه ایی جذاب رو برای نگارش انتخاب نموده است و توانسته چراغ سالن کوچک محراب را روشن نگاه دارد و همین جا خواستارم که برای سلامتی این بزگوار با ذکر یک صلوات مجدد ایشان را همراهی بنماییم.

نمایش «یک از 175» از 23 مهرماه در تالار محراب روی صحنه رفت. این نمایش بر اساس داستان زندگی یکی از 175 غواص شهید است که به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری به اجرا درآمده است. فرحناز منافی ظاهر و عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگران این اثر و رضا رویگری، شهره لرستانی و نسیم ادبی نیز به‌عنوان صداپیشگان گروه اجرایی را همراهی می‌کنند.

طی مدت اجرای نمایش «یک از 175» هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، محمود عزیزی، داود فتحعلی بیگی، آتش تقی‌پور، خسرو احمدی، فرهادبشارتی، مجیدعلم بیگی، امید بی‌نیاز، محمد رضا اسماعیلی، مرتضی کاظمی، بهزاد رحیم خانی، مهدی می‌امی، محمدرضا خاکی، آرش معیریان، هادی قمیشی، محسن سلیمانی فارسانی، علی اکبر درستی، کیانوش گرامی به همراه حمید شاه آبادی (مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین مسافرآستانه (عضو شورای مرکزی تئا‌تر کشور)، دکترسعید اسعدی (دبیر سی‌ و ‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر)، حفیظ الله رفیعی (مدیر عامل انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس)، ایرج افشاری اصل (مسئول هنرهای نمایشی و موسیقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) حمید علی صمیمی (مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران) حسینعلی بیات (مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران)، داوود نورچی (معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران)، سید عباس عظیمی (مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود، نمایندگان بنیاد شاهد، وزارت نفت و آموزش و پروورش استان تهران، کیوان نخیی (مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی)، امیرحسین شفیعی (مدیر بخش تئا‌تر خیابانی پانزدهمین جشنواره مقاومت)، سید مهدی حیدری (بازیگر پیشکسوت وسرمربی تیم نیروی زمینی)، و... از این نمایش دیدن کردند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس