کد خبر 488942
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

نیروهای ارتش، عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی را در جنوب این کشور تشدید و تلفات و خسارت‌‌های زیادی به این گروه‌ها واردکردند.

به گزارش مشرق، نیروهای  ارتش عملیات نظامی خود در شهر درعا در جنوب سوریه را پس از اولین حمله جنگنده‌های روسی به مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در این شهر تکمیل کرد و  با پیشروی در مناطق مختلف داخل درعا، شمار زیادی از تروریست‌ها را در مزیریب و درعاالمحله هدف قرار داد.
 
یک منبع نظامی سوری گفت ارتش سوریه یک گروه تروریستی را به طور کامل در غرب شهرک مزیریب در نزدیکی مرزهای  اردن متلاشی کرد که در نتیجه آن 13 تروریست این گروه کشته شدند.این تروریست‌ها درصدد پیشروی به سمت یکی از ایست‌های نظامی در منطقه بودند.
 
جنگنده‌های ارتش سوریه هم تعدادی از مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را در درعاالمحطه و گمرک هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اعضای این گروه‌ها منجر شد.
 
در حومه السویداء هم ارتش سوریه تجمع سرکردگان گروه تروریستی داعش را در داخل تل اشهیب هدف قرار داد که به انهدام کامل مقر و کشته شدن تمام کسانی که در داخل آن نشست برگزار می‌کردند، منجر شد.
 
خبر دیگر‌ این‌که گروه موسوم به جبهه ثوار الرقه اعلام کرد شهر الرقه در شمال شرقی سوریه یک منطقه نظامی است و شهروندان نباید به مراکز و مقرهای نظامی یا نقاط حضور اعضای داعش، به خاطر حفظ جانشان نزدیک شوند.یاتهم.
 
انهدام مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در حومه حمص، حماه، ادلب و حلب
 
سانا نیز گزارش داد یگان‌هایی از ارتش سوریه، چندین روستا و شهرک در حومه جنوب غربی حلب را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.
 
یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش سوریه، بیش از 50 کیلومتر مربع در حومه جنوب غربی شهر حلب را شامل 6 روستا از سیطره گروه‌های تروریستی تکفیری آزاد کردند.
 
این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی در یک عملیات منحصر به فرد، روستاهای مرعین، حمیمیه، حیمده، حمیدی، المشرفه و الصبیحیه را به طور کامل پاکسازی و تلفات و خسارت‌های سنگین به گروه‌های تروریستی تکفیری وارد کردند.
 
به گفته این منبع، یگان‌های مختلف ارتش همچنان به  عملیات نظامی خود در پیگرد بازمانده‌های گروه‌های تروریستی در حومه جنوب غربی ادامه می‌‌دهند.
 
این منبع افزود جنگنده‌های ارتش هم مخفیگاه‌ها و تحرکات تروریست‌های داعشی را در روستاهای حمیمه، الشیخ احمد، ام  الرکیله، ابوضنه، کصکیص، مسکنه و خفسه در حومه شرقی و جنوب شرقی هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.
 
برخی منابع محلی هم خبر هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش به نام قتیبه الثلجه بن عبدالعزیز ملقب به ابوالمثنی را تایید کرده اند.
 
حملات هوایی  ارتش سوریه به کانون‌‌ها و استحکامات گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره در محله‌های میسرجزماتی، المرجه و الراشدین حلب، تلفات و خسارت‌هایی به آنها وارد کرد به طوری که این گروه‌ها در صفحات وابسته به خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن شماری از اعضای خود از جمله محمد شبیب سرکرده گروه موسوم به لواء الرایات اعتراف کردند.
 
در حومه حمص هم جنگنده‌های سوری طی 24 ساعت گذشته، مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری را در حومه شرقی و شمالی حمص به شدت بمباران کردند که در نتیجه آن خسارت‌ها و تلفات سنگین به آنها وارد شد.
 
یک منبع در حومه شمالی حمص گفت جنگنده‌های  ارتش با تکیه بر اطلاعات دقیق، ضربات محکمی به تجمعات و کانون‌های تروریستی در روستاها و شهرک‌های الغنطو، تل ابوالسنابل، الفرحانیه، تلبیسه و تیرمعله واردکردند که در  نتیجه چندین مقر و کانون تروریستی و مقادیری سلاح و مهمات آنها منهدم شد.
 
از سوی دیگر در حملات مستمر جنگنده‌‌های ارتش سوریه به مخفیگاه‌های تروریست‌های موسوم به جیش الفتح در حومه حماه و حومه ادلب، شماری از آنها کشته شدند.جیش الفتح از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود و حکومت ترکیه برخوردار است.
 
در حومه جنوبی ادلب هم یک منبع سوری از انهدام تعدادی از مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای مجهز به تیربار تروریست‌های موسوم به جیش الفتح خبر داد. هفته گذشته نیز دست‌کم 37 تروریست در این مناطق کشته شده بودند.
 
کشته و زخمی شدن 10 تروریست وابسته به گروه موسوم به الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در داریا از دیگر تحولات میدانی مربوط به سوریه است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس