مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران گفت: معتقدیم انتظارات ایثارگران در همه حوزه ها عملیاتی شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرقبه نقل از سایت جامع خدمتگزاران ایثار و مقاومت، محمدعلی صمیمی در همایش حقوقدانان آزاده با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات حقوقی آزادگان اظهار کرد: در بحث حفظ،تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جنبه های مختلف را مدنر قرار داده و در بخش فیزیکی، فرآیندی و علمی باید کارهای اساسی و مدون را پیش ببریم.

وی گفت:برای ماندگاری مفهوم ایثار و شهادت جنبه های علمی را باید مورد توجه قرار داد تا این مفاهیم در جامعه نهادینه شده و به نسل های اتی به درستی منقل شود تا دوام داشته باشد.

صمیمی افزود: باید انتظارات ایثارگران را اجرایی و عملیاتی کنیم تا ایثارگری به عنوان فرهنگ دینی و اسلامی ماندگار شده و این عزیزان بتوانند نسل آینده این مرز و بوم را پرورش داده و جاودانه کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران گفت:شما حقوقدانان آزاده می توانید کمک بزرگی به ما کرده و برای قانونی کردن انتظارات به حق و جا انداختن آن در جامعه مثمرثمر باشید تا نواقص و ضعف های قانونی مرتفع شود.

خدمت به ایثارگران وظیفه ملی است

در ادامه سردار یزدی معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطره از روزهای پایانی دفاع مقدس گفت: در آن دوران نیز برخی سهمیه رزمندگان را نوعی تبعیض می‌دانستند در حالیکه ارائه خدمت به ایثارگران یک وظیفه ملی و میهنی است.

وی ادامه داد: آزادگان و ایثارگران باید در اداره کشور سهیم باشند چرا که کمک به توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه ای بزرگ و ملی است که بر دوش مسئولان قرار داده شده است.

یزدی تصریح کرد: ما نیاز داریم در جهت ارتقای روحی، معنوی و اداری کشور قوانینی تصویب شود که ایثارگران و آزادگان سهم مهمی در این قوانین دارند.

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به سرمنزل مقصود باید دورنمایی داشته باشیم، گفت: در خصوص برنامه ششم توسعه باید بتوانیم مواردی را بیاوریم که این مواد در برنامه سالیانه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امروز ما قوانینی داریم که برخی اجرایی نشده و یا با آئین نامه‌های دیگر تناقض دارند.

یزدی در ادامه گفت: در خصوص مسائل حقوقی ایثارگران به خصوص آزادگان باید حقوقی تصویب شود تا قابلیت تنظیم و تبیین داشته و قابل پیگیری باشد.

وی تاکید کرد:حمایت از مباحث حقوقی و قضایی ایثارگران جزو اهداف موسسه فرهنگی پیام آزادگان است که باید همواره از احقاق حق آزادگان دفاع کنیم.

یزدی افزود: در زمینه تجلیل از ایثارگران و رزمندگان جنگ کوتاهی کریدم و نتوانستیم از ظرفیت های لازم در این خصوص بهره برداری درست و دقیقی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس