کد خبر 488886
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

بابک زنجانی در دفاعیات خود دولت تدبیر و امید و وزیر نفت را سیاسی کار عنوان کرد و گفت: لازم باشد روزی یک سند از وزارت نفت رو می کنم و فایل صوتی هم دارم.

به گزارش مشرق، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی بعد از سه جلسه قرائت کیفرخواست در ساعت ۹ صبح روز شنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی بعد از قرائت قرآن کریم آغاز شد.

قبل از آغاز دادگاه وکیل بابک زنجانی با فرزند آقای ش و برخی وکلا در راهروی دادگاه صحبت می کرد. خبرنگاران تا پایان دادگاه نبایداز دادگاه خارج می شدند تا نظم دادگاه  حفظ شود برای همین تا پایان چهارمین جلسه دادگاه هیچ خبری مخابره نشد.

همچنین علی رغم اظهارات وکلای پرونده که گفته شده بود امروز متن شکایت وزارت نفت و بانک ها و تامین اجتماعی خوانده می شود قاضی متهم ردیف اول پرونده را به جایگاه دعوت کرد تا از خود دفاع کند. البته ۲ متهم دیگر یعنی آقای (ف) و آقای (ش) حضور نداشتند.

بابک زنجانی در ابتدای دفاعیات خود با نام خدا و فرازی از زیارت عاشورا آغاز کرد و تلاش داشت در طول جلسه دادگاه چند نکته را پررنگ تر کند. زنجانی در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه دفاع چندین بار به بهانه های متعدد موارد ذیل را تکرار و به آن تاکید کرد:

الف) دولت تدبیر و امید و وزیر نفت فعلی کار سیاسی و حزبی می کنند اگر مجبور شوم روزی یک سند از وزارت نفت رو می کنم/ اصلا فایل صوتی هم دارم!

ب) دادستان و بازپرس اطلاعات دقیق از موضوع پرونده ندارند و بازی خورده اند!

ج) من (بابک زنجانی) نخبه اقتصادی هستم و شما را بازی داده اند!

د) مرا از اعدام نترسانید و برای این کشور خدمت کرده ام!

ه) اصلا دولت قبل و آن سه وزیر بی تقصیر بودند/ وزیر سابق نفت خیلی زحمت می کشید

و) داخل وزارت نفت درگیری بود/ اداره بین الملل و شرکت HK مشکل داشتند

ز) من در اتاق کوچک که مثل توالت است با اعمال شاقه  ۲  سال حبس هستم

قاضی صلواتی در فواصل دفاعیات متهم چندین بار تذکر داد که به دولت جمهوری اسلامی ایران و وزیر توهین نکنید. اگر شکایتی دارید ارائه کرده و در جلسه ای با حضور وزیر نفت مطرح کنید. همچنین بابک زنجانی به بازپرس پرونده هم به نوعی توهین کرد که قاضی در پاسخ گفت: بازپرس این پرونده ۱۰ سال است پرونده‌های مهم را رسیدگی می‌کند و دانشجوی دکتراست. شما حق ندارید توهین کنید و اگر لازم باشد از بازپرس دعوت می‌کنیم تا پاسخ شما را بدهد. 

همچنین در مورد اینکه در اتاقی کوچک حبس است و هیچگونه وسایلی در اختیار ندارد قاضی گفت: پس این همه کاغذ را از کجا آورده اید و ۳۰۰ نامه ارسال کردید و همه به دست من رسیده است.امکانات مورد نیاز در اختیار شما بوده است.

حرف های  طنز بابک زنجانی در دادگاه

متهم در طول دادگاه ۱۰ بار با نکات طنز یا برخی طعنه ها فضای دادگاه را عوض کرد. تا جایی که چند مورد خود قاضی از برخی حرف ها خندید. ... "آقای قاضی شما خسته نشدید؟ (قاضی در پاسخ: خودت خسته شدی؟)"؛ " بانک «م»  بداند حتی شده میز و صندلی هایش را حراج کنم طلبم را می گیرم! "؛ " وزارت نفت به کارکنان خود هم رحم نمی کند، این آقای ج بنده خدا بعد از ۳۰ سال کار گذاشتند مدیر شرکت «ن» که اصلا تقصیری نداشت آخه آدم دلش می سوزد"؛ " ۴ وزیر موقع پرداخت یارانه دل‌درد می‌گیرند! (قاضی: توهین نکنید) زنجانی: دل درد که توهین نیست!"

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • بیتام ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بابک با این کارهایی که وکلا یادش داده ان د وقت دادگاه را میگیرد.
  • كوروش ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    واقعا در اين پرونده هر كسي مقصر است بايد روشن شود و اگر مداركي دال بر سياسي كاري وجود دارد بايد رو شود. چون هر وقت بابك زنجاني به وزير نفت پيغامي ميفرستد جناب زنگنه خيلي برآشفته ميشود
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    امیدوارم وقتی طناب دار دور گردنت افتاد هم از اعدام نترسی.
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    قاضی پرونده چقدر کوته فکر بوده که بازپرس پرونده رو دانشجوی دکترا معرفی کرده!!
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    خیلی زمان میبره که متوجه بشین بشین این آقا چقد به درد ایران خورده و خواهد خورد اما چون ...... الان دارن محاکمش میکنن
  • نیما ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    من موندم شما هنوز تو بند متهم شماره الف اقای ش ف هستید؟بابا این مسخره بازیا چیه!یارو یه ملت رو بیچاره کرده شما اسمش رو ش ف میگی؟
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    وقتی اعدام شوی سند را در چه روزی رو میکنی؟ در دنیای اخرت میخواهی رو کنی؟
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    امکانش هست دادگاه علنی پخش بشه چون بحث حق مردم ایران است که از یک شارلاتان دارن میگیرند
  • ناشناس ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    متهم کردن کارآفرینان چه سودی برای مملکت دارد حز اینکه به فرار سرمایه ها از کشور کمک می کند مشکل فساد در مملکت ما ساختاری است ساختار اقتصاد را شفاف کنید با متهم کردن افراد باهوش و کارآفرین به جایی نمی رسیم.
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    اين روزها همه از هم فايل صوتي دارند خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس