کد خبر 487891
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

امیر کویت درباره احتمال مختل و نابسامان شدن اوضاع کشورش درنتیجه کاهش شدید قیمت نفت و درآمدهای آن و تبعات ناشی از آن هشدار داد .

به گزارش مشرق، شیخ "صباح الاحمد الصباح" امیر کویت روز چهارشنبه از دولت و مجلس کویت (پارلمان) خواست که ضمن همکاری با یکدیگر اقداماتی را برای جلوگیری از نابسامان شدن وضعیت کشور اتخاذ کنند. وی همچنین مردم کویت را به مصرف درست و تصحیح شیوه های مصرف دعوت کرد.

شیخ صباح دیروز (سه شنبه) در افتتاح دوره جدید فعالیت پارلمان کویت گفت: میزان کاهش درآمدها به 60 درصد رسیده است و این مساله کسری بودجه و مشکلات ناشی از آن را به دنبال خواهد داشت.

امیر کویت در ادامه با اشاره به گسترش خشونت در منطقه وعده داد که در شرایطی که منطقه درآتش جنگ و درگیری و خشونت و ویرانگری گروه های تروریستی می سوزد، کویت همچنان در امنیت و آرامش و ثبات باقی بمانَد.

وی با اشاره به انفجار مسجد امام صادق (ع) در تابستان گذشته که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت و به شهادت 26 نفر از نمازگزاران شیعه منجر شد، گفت: آفت تروریسم راه خود را به سوی ما باز کرد و جنایتی فجیع روی داد اما همبستگی مردم، فرصت را از فرصت طلبان گرفت.

امیر کویت همچنین به ضبط چند تن مواد منفجره و اسلحه در العبدلی اشاره کرد و گفت که دادگاه های کویت به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

وی تاکید کرد که جنایت فجیع انفجار مسجد امام صادق (ع) و بازداشت عناصر تروریستی و کشف انبارهای سلاح و مهمات متعلق به تروریست ها زنگ خطر را برای کویت به صدا درمی آورد و هوشیاری و توجه بیشتری را می طلبد.

حاکم کویت تاکید کرد: هرگز اجازه فتنه انگیزی و کینه توزی و بهره برداری از درگیری های قبیله ای و قومی و نژادی را نخواهیم داد. البته اگر فردی درحق کشور یا جامعه خیانت کرد، نباید بدون مدرک و دلیل، این مساله را به هیچ وجه به طایفه یا قبیله وی تعمیم داد.

امیر کویت گفت که امنیت کویت بخشی جدایی ناپذیر از امنیت مجموعه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و هر تهدیدی که متوجه هر یک از این کشورها باشد، تهدیدی برای امنیت کویت و سایر کشورهای عضو شورا به شمار می رود که با آن مخالف هستیم و برای از بین بردن آن تهدید همکاری می کنیم.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    گور بابای کویت و شورای همکاری خلیج فارس که امنیتشون به هم دیگه ربط داره کافی ایران یه موشک به ریاض بزن ببینم کیه بازم بگه به هم ربط داره و متقابل به مثل میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس