کد خبر 487179
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) حمایت خود را از نامزدی اینفانتینو برای انتخابات ریاست فیفا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، یورونیوز نوشت: جیانی اینفانتینو دبیر کل یوفا، از حمایت کامل این اتحادیه برای احراز پست ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برخوردار است.

قبلا یوفا حمایت خود را از میشل پلاتینی، رئیس این نهاد اعلام کرده بود، ولی با توجه به محرومیت 90 روزه وی توسط کمیته اخلاقی فیفا، اکنون اینفانتینو گزینه اصلی یوفا برای تصاحب کرسی ریاست فیفا محسوب می شود.

یوفا در بیانیه ای اعلام کرد که معتقد است اینفانتینو تمام شرایط لازم برای احراز پست ریاست فیفا را داراست و این نهاد را در جهت اصلاحات و بازگرداندن اعتبار آن رهبری خواهد کرد.

پلاتینی نیز برای نامزدی ثبت نام کرده است، ولی شانس او برای جانشینی بلاتر کم است. بلاتر و پلاتینی به 90 روز محرومیت از فعالیت های مرتبط با فوتبال محکوم شده اند.انتخابات فیفا قرار است در 7 اسفند ماه برگزار شود.

علی بن الحسین شاهزاده اردنی، و ژروم شامپاین دیپلمات سابق فرانسه و از مدیران اجرایی سابق فیفا از رقبای اینفانتینو هستند.

بازداشت چندین تن از مقامات ارشد فیفا به اتهام رشوه و پول شویی در ماه مه ( خرداد) ، نهاد حاکم بر فوتبال جهان را گرفتار بدترین بحران در تاریخ 111 ساله آن کرده است.

مقامات سوئیس در حال بررسی نحوه اعطای میزبانی جام جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر هستند.

بلاتر مظنون به پرداخت غیر قانونی دو میلیون دلار در سال 2011 از محل وجوه فیفا به پلاتینی است. بلاتر و پلاتینی ضمن رد این اتهامات، علیه این محرومیت فرجام خواهی کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس