کد خبر 486535
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

رئیس جمهور مصر در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی بر دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه با هماهنگی قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی که روز گذشته به قاهره سفر کرده بود با عبدالفتاح السیسی دیدار کرد و السیسی در این دیدار گفت که دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه با هماهنگی قدرت های بین المللی و منطقه ای باعث حفظ تمامیت ارضی سوریه و حفاظت از ساختار دولت و موسسات این کشور خواهد شد و همچنین کمکی به اراده و گزینه های ملت سوریه برای ساختن کشور و ادامه تلاش ها برای مبارزه با تروریسم است.

علاء یوسف سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این باره گفت که السیسی و الجبیر در این دیدار به بررسی اوضاع منطقه ای پرداختند و دو طرف در پاره ای از مسائل منطقه ای توافق نظر داشتند.

السیسی در این دیدار بر اهمیت دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه با هماهنگی قدرت های بین المللی و منطقه ای به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه و حفاظت از ساختار دولت و موسسات آن و نیز حمایت از گزینه های ملت سوریه برای ساختن آینده کشور و استمرار تلاش های مربوط به مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که ضروری است اقدامات مربوط به بازسازی سوریه جهت بازگشت آوارگان به دیار خود آغاز شود.

السیسی همچنین اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی مشترک بین مصر و عربستان سعودی برای مقابله با چالش های منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه تاکید کرد که مصر نسبت به امنیت عربستان سعودی حریص است و هرگز نمی پذیرد که خدشه ای به امنیت این کشور وارد شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در این دیدار بر روابط استراتژیک بین دو کشور و اهمیت همکاری دو طرف در زمینه های مختلف به خصوص در مرحله کنونی با توجه به چالش های منطقه ای تاکید کرد.

وی همچنین دو نامه از سوی ملک سلمان پادشاه عربستان را تقدیم السیسی کرد که نخستین نامه مربوط به دعوت از السیسی برای حضور در چهارمین اجلاس کشورهای عربی و کشورهای آمریکای لاتین است که قرار است ماه نوامبر در ریاض برگزار شود و دومین نامه نیز مربوط به پیشنهاد تاسیس شورای هماهنگی مصری- سعودی برای همکاری مشترک است.

الجبیر روز گذشته همچنین با سامح شکری همتای مصری خود دیدار کرد و پس از آن دو طرف کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند و شکری در این کنفرانس تاکید کرد که اختلافی بین ریاض و قاهره بر سر بحران سوریه وجود ندارد.

این در حالی است که منابع مصری و عربی اخیرا از تشدید اختلافات بین قاهره و ریاض درباره برخی مسائل منطقه ای از جمله قضیه سوریه خبر داده و گفتند که این اختلافات به خصوص پس از اعلام حمایت مصر از حملات روسیه علیه داعش در سوریه تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس