کد خبر 486473
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، بیش از 50 درصد رسانه‌ها در 2 سال گذشته حداقل هدف یک حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

 به گزارش مشرق، به‌تازگی تحقیقی انجام شده است که نشان می‌دهد از آغاز سال 2014 به بعد، 52 درصد از آژانس‌های خبری هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

این تحقیق در ماه اکتبر سال 2015 انجام شده و ثابت می‌کند، برخلاف آنچه تصور می‌شد، رسانه‌های خبری هدف بسیار مهمی برای هکرها محسوب می‌شوند. بر اساس این گزارش؛ طی دو سال اخیر، 52 درصد از آژانس‌های خبری حداقل یک حمله‌ی سایبری را تجربه کرده‌اند. 12 درصد از این آژانس‌ها مطمئن نیستند که به آنها حمله شده یا نه. بقیه‌ی رسانه‌ها هیچ‌گونه حمله‌ای را تجربه نکرده‌اند.

حملات فیشینگ، آلودگی بدافزار و حملات اختلال سرویس توزیع‌شده بیشترین آمار را در میان سایر حملات به خود اختصاص می‌دهند. حملات باج افزار و تغییر ظاهر وب‌سایت نیز از دیگر حملات رایج به رسانه‌ها هستند. حملات فیشینگ به‌تنهایی 59 درصد از حملات را تشکیل می‌دهند.

شرکت‌کنندگان این تحقیق اعلام کردند بیشترین هراس را از سرقت اطلاعات بانکی، اطلاعات حساس سازمانی، اطلاعات مشترکان و ... دارند.

65 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند به دنبال این حوادث، منابع بیشتری را برای افزایش امنیت سایبری خود اختصاص خواهند داد.

59 درصد از شرکت‌کنندگان، اعلام کردند، انتظار یک حمله‌ی سایبری تا سال 2016 را دارند. 45 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند یک برنامه‌ی آگاهی‌بخش در زمینه‌ی امنیت سایبری برای آژانس خود راه‌اندازی کرده‌اند. 48 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند، هیچ‌گونه متخصص امنیت سایبری در آژانس خود ندارند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس