کد خبر 486463
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

هر چند قطع یک مسیر امدادی ارتش سوریه در جنوب حلب کار پیشروی را کند کرد، اما طی دو هفته گذشته 150 کیلومتر مربع در جنوب شرقی و غربی حلب آزاد شده است.

به گزارش مشرق، نزدیک به سه هفته از آغاز عملیات آزادسازی جنوب غربی استان حلب می گذرد و نیروهای ارتش سوریه، دفاع مردمی و مقاومت حزب الله لبنان با حمایت جنگنده‌های روسی موفق شده‌اند به پیشروی‌های محسوسی دست یابند.

در صورت آزادسازی جنوب غربی استان حلب، ارتباط عناصر تروریستی با یکدیگر در حومه استان ادلب و حلب قطع خواهد شد و گام نخست برای آزادسازی استان ادلب برداشته می‌شود.

آزادی 150 کیلومتر مربع در جنوب غرب حلب

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله تاکنون نزدیک به 150 کیلومتر مربع از مناطق جنوبی غربی استان حلب را آزاد کرده‌اند و آخرین خبرها حاکیست، دولت سوریه پس از وقفه‌ای طولانی مدت، با کمک متحدان خود درصدد ایجاد تغییرات بزرگ در میدان نبرد با عناصر تروریستی مورد حمایت جبهه غربی، عربی، صهیونیستی در شمال و شمال غرب این کشور است.

مناطق آزاد شده

آزادسازی روستاها و شهرک‌های حدادین، الجابریة، الوضیحی، عبطین، کدار، الملیحة، ثکنة کدار، السابقیة، الصفیرة، بلاس، جورة الجحاش، رسم الشیخ قیقان، دیر صلیبة، کفر عبید، الایوبیة، القراصة، الحمیرة، خلصة ، الحویرة الکسارة، مجبل الوضیحی و پاکسازی ارتفاعات و مزارع الشهید، زهمول، مداجن زیتونی، الدباغات، الحلبی، مرعی، خیرو، قبلی، المحروقات، الصنوبرات و قلعة نجم بخشی از موفقیت‌های روزهای اخیر نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوب غربی استان حلب به شمار می آید.

اما در حومه شرقی استان نیز نیروهای سوری توانستند بر روستاها، شهرک‌ها و ارتفاعات النعام، الناصریة، الحویجة، بقجة (بقشه)، الحویجینیة، البریجیة، الجبول، تل نغموس، تل سبعین و المفلسة به طور کامل سیطره پیدا کنند.

به گزارش فارس، همزمان با عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب استان حلب، عملیات آزادسازی شمال استان حماة و شمال شرق حومه لاذقیه نیز ادامه دارد و در صورت موفقیت ارتش، نیروهای مردمی و نیروهای مقاومت در سه جبهه یاد شده، ارتباط عناصر تروریستی در استان ادلب با دیگر گروه‌های تروریستی قطع خواهد شد و آزادسازی این استان با واقیعیت‌های میدانی نبرد منطبق‌تر می‌شود.

نگاهی به روند عملیات بزرگ «حلب» +نقشه

 

سقوط مسیر «اثریا-خناصر» روند پیشروی را کُـند کرد

روز شنبه و یکشنبه گذشته، تروریست‌های داعش موفق شدند با حمله به شهرک «اثریا» و اشغال آن، مسیر این شهر به «خناصر» را از تسلط ارتش سوریه خارج کنند. این اتفاق سبب قطع کامل مسیر استان «حماة» به مناطق شمالی آن و شهر حلب شد.

تعداد زیاد نیروهای داعش و حمله با چند انتحاری سبب شد داعش بتواند بر مسافتی حدود 10 کیلومتر بعد از «اثریا» در مسیر به سوی خناصر را اشغال کند اما ارتش سوریه عملیات بازپس‌گیری آن را بسرعت آغاز کرد.

یک منبع میدانی در این خصوص گفت: عملیات‌ها در ریف جنوب شرقی و غربی حلب ادامه دارد اما قطع مسیر اثریا-خناصر کار را کُند کرده است زیرا در حالی که پیشروی به سوی فرودگاه محاصره شده «کویرس» ادامه داشت، پس از تسلط بر دو شهرک «الحویز» و «القراصی» و همچنین شهرکهای «الجدیده» و «الجبول» در شرق حلب، هنوز هیچ منطقه جدیدی از اشغال داعش خارج نشده است.

در مقابل، ارتش سوریه کار بازپس‌گیری اثریا را بسرعت آغاز کرده و از منطقه «خناصر» در حال پاکسازی مسیر به سمت «اثریا» است و تاکنون تا حدود 12 کیلومتر از مسیر 24 کیلومتری «اثریا-خناصر» را پیش آمده است.

همچنین یک منبع میدانی گفت که ارتش تاکنون پنج عملیات هلی برن در پیرامون اثریا انجام داده است اما عناصر داعش بشدت مقاومت می‌کنند و در این راه از افراد انتحاری بسیار بسیار بهره می‌برند. هم‌اکنون درگیری‌های شدید در منطقه اثریا ادامه دارد.

نگاهی به روند عملیات بزرگ «حلب» +نقشه

موقعیت مسیر «اثریه» به «خناصر» در جنوب حلب

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    نقشه درست حسابی بزارین الان شهرک های نبل الزهرا کجاست؟ چقدر تا ازادیشون فاصله هست ؟ واقیعتو بگو مشرق
  • احمد ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام باید سر مار یعنی رقه را کوبید و ازاد کرد تا مار کشته شود.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    حمله داعش به اثریا یعنی کمک به النصره ، یعنی اینکه با هم متحد شدن چون داعش با تصرف اثریا به چیزی نمی رسه ولی النصره و زیرمجموعه هاشه که در جنوب حلب و شمال حما زیر فشاره .
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    طبق اخبار، روستای اثریا - که در سه راه رقه، حلب، حماه- قرار داره سقوط نکرده بلکه مسیر اثریا به خناصر درگیری شدیدی شده که اگه داعش بتونه این جاده رو نگه داره عملا ارتباط ما با حلب بطور کامل قطع میشه، چون راه اصلی از طرف شمال حماه به حلب که در دست مسلحین و تروریستهاست، و این راه فرعی تنها راه ارتباطی ما به حلب بود.
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    این یعنی سه هفته هیاهو برای هیچ ، فقط یک مشت تپه و صحرا گرفتند
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام : باید ادلب آزاد بشه
  • خوشنویس ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    سردار شهید «جبار عراقی» فرمانده همین منطقه اثریا بودند که طی درگیریهای شدید در همین منطقه به شهادت رسید.
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    برای هیچ نبیست عزیزم!!! والا خود داعش هم وقتشو نمیگرفت. عرض شد که این یک شت تپه و صحرا!! تنها راه ارتباطی ما به سمت حلب هست و در صورت سقوط آن، باید برای ارتباط با نیروهای در خط از طریق هلی برن اقدام کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس